Projecte “Senbazuru. Construïm la pau” d’Intermón Oxfam

L’alumnat de 1r ESO B i 4t ESO D ens hem endinsat en el projecte d’intermón Oxfam Senbazuru. Construïm la pau. L’objectiu d’aquesta proposta és que l’alumnat identifique els conflictes que tenen lloc al nostre voltant, els analitze i propose respostes que promoguen la pau i la no-violència.

Senbazuru és el nom que es dóna a les 1.000 grues de papiroflèxia que segons la tradició japonesa es fan per aconseguir complir un desig. S’han convertit en un símbol pacifista a tot el món a partir de la història de la Sadako, una nena afectada per la bomba d’Hiroshima, que va decidir fer-les amb el desig de curar-se i que el món pogués viure en pau.

La durada del projecte serà fins a març i es treballarà en les sessions de tutoria. Setmanalment farem activitats a classe que desembocaran en un projecte conjunt dels dos grups, els quals comparteixen la tutoria TEI (Tutoria Entre Iguals). Aquesta última, consisteix en que un alumne/a del segon cicle de l’ESO tutoritza altre alume/a de 1r d’ESO. L’objectiu fonamental és promoure la integració dins del centre, així com previndre els casos d’assetjament escolar.

Esperem que aquesta activitat afavorisca la connexió entre els dos grups i que empatitzen amb les problemàtiques socials actuals.

Rebeca Gual (Tutora 4t ESO D)  i Mireia Bañuls (Tutora 1r ESO B)