ALTEA de BLAU I GROC

Com a Escola Mentora del Parlament Europeu, l’11 d’abril, l’IES Bellaguarda va realitzar una trobada amb les dues escoles ambaixadores que mentoritzem: IES Porçons d’Aielo de Malferit i IES Sixto Marco d’Elx.

Per inaugurar la jornada, vam visionar el vídeo dels Valors d’Europa que havíem realitzat entre els i les júniors dels tres centres.

Tot seguit, vam començar les dinàmiques que cada centre havia preparat: trencar el gel amb preguntes i balls; unió, afecte i cohesió europea baix el paracaigudes i una gimcana pel poble antic d’Altea.

En primer lloc, vam realitzar una activitat de ballar i fer preguntes, que va ser molt entretinguda perquè gaudies i a la volta coneixes a persones dels altres instituts. Va ser un gran inici amb rialles, balls inesperats i amb la creació d’un ambient molt bo. Vam acabar ballant sense pensar en qui tenim al costat i gaudir amb tots sense pensar de quin centre era amb el o la que ballaves.

Després, vam realitzar una activitat de mirar-nos als ulls per arribar a connectar un poc més, fent que moltes persones gaudiren de l’activitat rient i esperant poder aguantar més que el contrincant. També vam passar a l’activitat de pegar abraçades. A més a més, vam jugar al paracaigudes, ens feien preguntes i qui, contestava afirmativament, anava al mig del paracaigudes. Va ser molt divertit.

Finalment, vam realitzar una gimcana pel poble antic d’Altea amb diferents alumnes del Bellaguarda dirigint els grups compostos per alumnes dels diferents instituts, i altres encarregats d’explicar les diferents proves, mitjançant jocs i preguntes vam aconseguir mostrar el nostre poble tan bonic als júniors dels altres centres.

En conclusió, va ser una trobada que, personalment, ens va agradar molt i estem segurs que als altres companys del Bellaguarda i als alumnes dels altres instituts també. Hi va haver un molt bon ambient i cooperació entre tot l’alumnat dels tres centres.

Cal destacar que els tres centres portàvem la samarreta EPAS en la mateixa tonalitat: fons blau amb estreles grogues, hi va haver tanta simbiosis entre tots nosaltres que semblàvem un únic centre. Altea es va omplir dels colors de la UE.

Ambaixadors Júniors Maria Alvado i Joan Ivars