Concurs de robòtica en Alcoi

L’IES BELLAGUARDA d’Altea, participa en el X Concurs de Robòtica Mòbil del Campus d’Alcoi de la UPV. Divendres passat 10 de febrer en el pavelló d’esports de l’Edifici Georgina Blanes s’ha celebrat El X Concurs de Robòtica Mòbil, organitzat pel Grup de Robòtica i Mecatrònica (GROMEP) i el Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV), dins de la programació anual de ‘Joves amb Ciència’ del Campus d’Alcoi de la UPV.

L’esdeveniment ha comptat amb la col·laboració de la Càtedra «Alcoi Ciutat del Coneixement» signada amb l’Ajuntament d’Alcoi, l’Obra Social de Caixa Ontinyent i amb el suport de Multiscan Technologies.

En aquesta iniciativa van participar 17 instituts de La Vila Joiosa, Villena, Moixent, Algemesí, Alacant, Alcoi, Coix, Sant Joan d’Alacant, Cocentaina, Pego, Castalla, Oliva i Altea. El concurs ha anat dirigit a estudiants pertanyents a centres educatius d’Educació Secundària, Batxillerat o Cicles Formatius de Formació Professional, entitats educatives i qualsevol afeccionat a la robòtica. Prop de 500 estudiants han participat, la qual cosa suposa el rècord en les 10 edicions d’aquest esdeveniment.

Aquest concurs ja consolidat, té com a objectiu fomentar la robòtica estimulant l’aprenentatge en continguts científics com ara les matemàtiques, física, informàtica i mecànica. A més, ha comptat amb les modalitats Recogebot Llec, Recogebot Lliure, Lluita Lliure, Lluita LLEC, Laberint, Siguelineas LLEC i Siguelineas LLIURE.

Aquest és el primer any que l’IES BELLAGUARDA es presenta al concurs, en la modalitat de ROBOTS SIGUELINEAS LLEC SPIKE, aconseguint el 2n, 3r i 4t lloc. Tot un èxit per al nostre alumnat de 3r #ESO: optativa de ROBÒTICA i 4t #ESO: TECNOLOGIA acadèmica amb alumnes i alumnes ambaixadors júniors del Parlament Europeu. (EPAS)

Una experiència molt motivadora per a l’alumnat i professorat els qui feliciten a tot el seu alumnat per la seva actitud positiva i l’excel·lent treball realitzat en un temps rècord.