DIA EUROPEU DE LA DIVERSITAT FUNCIONAL

El divendres 03 de Desembre l’IES Bellaguarda d’Altea va celebrar el Dia Europeu de la Diversitat Funcional junt a dos altres centres de la Comunitat Valenciana: Col·legi Hernández de Castelló Ribera Alta i SES Alpuente, dins del projecte EPAS (Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu) en el que participem els tres centres. L’ES Bellaguarda està en el 2n any del projecte i el Col.legi Hernández i SES Alpuente en el tercer i últim any, sent el col.legi Hernández la nostra escola mentora (MEPA).

L’activitat va consistir en una connexió en línea dels tres centres i els seus alumnes; en el nostre cas van ser alumnes de 3r ESO i 2n FPB i en la que vam gaudir del testimoni de dues esportites medallistes paraolímpiques Mónica Merenciano (judo) i Lola Ochoa (tenis). A Lola Ochoa la vam escoltar mitjançant un vídeo que ens va enviar, ja que no va poder assitir a la jornada, i Mónica Merenciano ens ho va contar de primera mà ja que es trobava a l’IES d’Alpuente, i a la qual els alumnes li van poder fer preguntes.

Les dues esportistes van narrar les seves experiències com a esportites professionals i especialment als Jocs Olímpics i la seva vida quotidiana, fent hincapeu en el fet de què els seus problemes físics no els ha impedit portar una vida plena i fins i tot arribar a uns jocs olímpics i guanyar medalles.

L’activitat ha segut molt enriquidora per als  alumnes i professors que vam participar en ella.

Des de l’IES Bellaguarda volem agrair la col.laboració de les dues EPAS Col.legi Hernández i SES Alpuente i les seves coordinadores Teresa Ribes i Nerea Torre respectivament amb les quals l’IES Bellagaurda té molt bona relació i coordinació; i especilament a Lola Ochoa i Mónica Merenciano.