JORNADA EUROPEA A MISLATA

El 26 d’octubre l’IES Bellaguarda va assistir a la Jornada “Ciutadania del demà: el Rol de l’Educació en l’Enfortiment de la Democràcia Europea” celebrat a Mislata. Aquest acte està emmarcat dins de les accions de la Presidència Espanyola del Consell de la UE.

El nostre centre va ser convidat per la seva pertanyia a la xarxa d’ESCOLES AMBAIXADORES DEL PARLAMENT EUROPEU junt a altres escoles EPAS, com l’IES Llombai de Burriana, IES Secció de Conselleria de València, IES Marxadella de Torrent, IES Porçons d’Aielo de Malferit entre altres. El nostre centre va estar representat per la Directora M. José Llorca i la Coordinadora EPAS Xelo Soler.

En l’acte van intervindre persones destacades en el camp de l’educació i la política com José Manuel Bar Cendón, Secretari d’Estat d’Educació, Ministeri d’Educació i Formació Professional, Domènec Ruiz Devesa, Diputat al Parlament Europeu, Ponent de la Resolució del Parlament Europeu sobre l’aplicació de mesures d’educació cívica, Tamar Shuali Trachtenberg, Directora de l’Institut Europeu d’Educació per a la cultura democràtica de la Universitat Catòlica de València i Rosana Morales Navarro, Directora de l’IES Llombai, escola EPA.

Els ponents van reflexionar i debatre sobre el paper de l’Educació en la construcció del projecte europeu i l’enfortiment de la democràcia a Europa i la seva importància per a la salut democràtica, els valors fonamentals i la ciutadania activa.

Ha estat una activitat molt interessant en la que hem vist que la voluntat dels polítics és aconseguir una Europa més formada, més ecològica, més justa i més unida.

Agraïm l’Ajuntament de Mislata per la seva invitació i per la seva iniciativa en mostrar la forta vinculació que hi ha entre l’Educació i Europa.