25N. Lectura del manifest contra la Violència de gènere.

Hui 25 de Novembre del 2023,
Nosaltres, el Bellaguarda, amb preocupación per l’augment dels casos de violencia cap a les dones, volem expresar el nostre suport a totes les víctimes de violència de gènere ; hui volem recordar a les dones i xiquetes que han mort en mans de les seues parelles, les que pateixen en silenci, les que tenen por, a les que miren per damunt del muscle pel carrer, a les que cauen protegint a les seues famílies, a les que son arrancades de les seues cases.
Per totes elles, les germanes, les avias, les mares i filles. Per aquelles que no troben la seua veu o l’han perdut perquè li l’han arrabassada, nosaltres, el Bellaguarda, volem ser la seua veu i el seu escut.
Perquè la violència cap a les dones no entén de classes socials, ni d’origen, ni d’edats: la trobem al carrer, al llenguatge, a l´escola, als mitjans de comunicació i dins de les nostres llars.
Perquè els nostres actes, les nostres paraules, el nostre art, les nostres mirades, están plens de significat.
Hui, nosaltres, el Bellaguarda, decidim significar-nos contra la violència.
Per això hui, 25 de novembre de 2023, nosaltres el Bellaguarda, trenquem el silenci i cridem a les 93 dones i xiquetes assassinades enguany al nostre pais per ser dones:
Belén, Eva María, Natalia , Elisabeth, Paloma, Elia,. María del Carmen, Anne Marie, Violeta, María Encarnación, Rebecca, María, Arantxa , Lourdes, Paula, Maialen. Vanesa , Lida, Francy. Vanesa, Zhen Jiang. Kirsty, Salwa, Najah, Carmen, Carla, Elena, Erica Vanessa, Zhour, Juani, Evarista, Encarni. Encarnación, Rosario, Raquel, Maricel, María Rosa. Sandra. Suzan. Nicola, Hanane, Laura, Miguela, Sandra, Paqui, Carolina, Marina, María del Carmen, Beatriz, Antonia, Rosa, Carmen Elena, Cristina, Rosario, María Begoña, Juani, Mariví, Josefa, María Esther, Semiana, India, Yess María, Tatiana, Buran, 64 Nina, María del Carmen, Katia, María, Belén. Catalina, Abdile. Iris, Noemí, Madeleine, Carmen. I la nadona de 3 mesos assasinada pel pare, perqué volia un xiquet; i les 14 dones sense identificar.
Perquè el que no s’anomena, s’oblida, nosaltres, el Belalguarda recordarem els ses noms. Perquè podem i volem ser l’inici del canvi cap a la igualtat que la societat necessita.
Perquè hui, al Bellaguarda, volem fer un crit que s’escolte a tots els racons del món:
NI UNA MENYS. TOTES, VIVES, LLIURES, IGUALS.