Erasmus+ a KALNES 2024

L’alumnat del Departament d’Agrària ha viatjat fins Sarpsborg, a Noruega, per realitzar pràctiques a l’Escola Agrària de Kalnes. L’estada de 4 dies, cofinanciada pel programa Erasmus + de la Unió Europea, ha estat tutoritzada per professorat del departament d´angles i d´agrària, i ens ha apropat a la realitat del sistema educatiu noruec.

L’escola de Kalnes es va fundar l´any 1901 per cobrir les necessitats formatives de la població rural i orientar-la cap a la tecnificació agrària. És un centre integrat de formació professional de referència, que acull cicles agropequaris, forestals, d´activitats esportives i de natura, hípica, construcció i obra civil, perruqueria, disseny i art floral. Compta amb 80 hectàrees de cultius i altres tants de bosc, així com infraestructures agràries i maquinària de tot tipus.

Les pràctiques ha consistit en estudis de fertilitat del sol, malherbologia, gestió de la vaqueria i lleteria, canalització i drenatges, i ús de tractor. També s´han realitzats diferents presentacions per interactuar amb l´alumnat noruec. que estudia espanyol, així com una visita guiada per les instal·lacions i excursió pel bosc de l´escola. Una experiència motivadora i enriquidora!

Ximo Pastor Bertomeu.

Departament Agrària.