VISITA DE PROFESSORAT FINÉS A L’IES BELLAGUARDA

Durant la setmana del 04 al 08 de març dues professores de l’institut Vääksyn Yhteiskoulu d’Asikkala en Finlàndia han visitat l’IES Bellaguarda per observar les nostres bones pràctiques.

Durant la visita les professores han entrat en les classes on han pogut observar les dinàmiques que segueix el professorat del nostre centre i també els hem mostrat diversos tallers com el taller de reciclatge, el taller d’agrària, el funcionament de la digitalització del centre etc.

Han aprés sobre el funcionament del sistema educatiu espanyol i en concret sobre el funcionament del nostre centre al mateix temps que ens han informat sobre el sistema educatiu finés.

Cal destacar que, malgrat que els informes PISA diuen que Finlàndia obté els millors resultats acadèmics, les professores han quedat molt satisfetes del nostre funcionament i han aprés coses que posaran en pràctica en les seves assignatures, cosa que ens congratula enormement.

A més a més han segut rebudes per l’Alcalde i Regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Altea qui els ha organitzat una visita guiada pel casc antic. També han visitat Benidorm, Alacant i l’Albir i provat la gastronomia autòctona.

Ha estat una visita altament satisfactòria. Agraïm el professorat que ha col·laborat en la presentació de les seves activitats i l’Ajuntament d’Altea en la visita guiada al casc antic d’Altea, la recepció per part de l’Alcalde i Regidora d’Educació i per suposat per la invitació a participar en el encontre d’agermanament Douzelage, germen d’on va nàixer aquesta relació entre l’institut Vääksyn Yhteiskoulu d’Asikkala i l’IES Bellaguarda.