ENGUANY SOM MEPA

El curs 2023-2024, després de tres anys com a EPA, l’IES Bellaguarda passa de ser EPA a MEPA (Escola Mentora del Parlament Europeu).

Estem molt il·lusionats en viure l’experiència MEPA; la nostra tasca consisteix en tutoritzar escoles EPAS de la nostra comunitat en la seva marxa pel projecte.

El 30 d’octubre la coordinadora EPAS Xelo Soler va assistir a la reunió en línia amb la resta de MEPAS d’Espanya organitzada per l’oficina del Parlament Europeu a Madrid.

Com ja hem dit en diverses ocasions, el projecte EPAS, és un projecte de tres anys on l’educació i Europa van de la mà. Es tracta de conscienciar a la ciutadania, especialment a l’alumnat, de l’ importància de pertànyer a la Unió Europea per les oportunitats i beneficis que aquesta ens aporta.

És un projecte a nivell Europeu però és Espanya l’únic país on existeix la figura MEPA (des de fa 4 anys). Enguany som 115 escoles EPAS i 52 MEPAS al territori espanyol, hi ha almenys una MEPA en totes les Comunitats Autònomes; sent la Comunitat Valenciana una de les comunitats més actives en relació al número d’habitants.

Enguany a la Comunitat Valenciana som 10 EPAS i 4 MEPAS, aquestes últimes són:

– IES Bellaguarda d’Altea (província Alacant)

– Colegio Oratorio Festivo de San Miguel de Orihuela (província Alacant)

– IES Llombai de Burriana (província Castelló)

– IES Salvador Gadea de Aldaia (província València)

L’IES Bellaguarda va a tutoritzar:

– IES Sixto Marco d’Elx (EPA de 3r any)

– IES Porçons d’Aielo de Malferit (EPA de 1r any)

Estem molt contents de poder ajudar aquests dos centres i anem a posar tot de la nostra part per a què siga un any gratificant per a tots els tres centres. Farem activitats conjuntes on els nostres júniors i sèniors s’interrelacionaran.

ENDAVANT EXPERÈNCIA MEPA