INTERCANVI DE L’IES BELLAGUARDA A BÈLGICA

En el curs 23-24, 20 alumnes de 4t ESO de l’IES Bellaguarda i 2 professores hem participat en un intercanvi amb el centre Sint Dimpna College de Geel (Bèlgica). Ells van vindre en octubre i ho vam passar genial, així que el passat 21 d’abril ens va tocar a nosaltres tornar-los la visita a Geel. Els nostres amics de Bèlgica ens van rebre amb una pancarta de “Hola amigos” a l’aeroport.

Vam anar al seu col·legi; allí ens van donar una bona benvinguda i ens van comentar el programa de la setmana. Ens van explicar que participaríem en la European Week (setmana europea). Va ser emocionant eixe retrobament i de seguida ens vam sentir molt a gust allí. Ens anàrem a casa a instal·lar-nos i conèixer les seves famílies. Després quedarem tot el grup per a sopar. Eixe primer dia vam conèixer una de les costums dels belgues mes xocants per a nosaltres: anar en bici a tots els llocs. Una altra cosa que ens va sorprendre és l’horari dels menjars: dinar a les 12:00 i sopar a les 18:00.

Cal anomenar que no érem els únics convidats; hi havia alumnes i professors de 4 altres centres: Santiago de Compostela, Gran Canàries, Foggia (Itàlia) i Pazin (Croàcia).

Al següent dia vam acudir a l’institut, on quatre companys vam fer una presentació sobre el nostre poble, institut i el nostre treball amb l’EPAS. També vam escoltar als altres centres que serien els nostres companys i companyes durant la setmana i que vam conèixer més tard mitjançant jocs de presentació molt divertits. A continuació, quatre companyes nostres van fer una explicació pràctica de la nostra llengua valenciana. Després, un guia ens va ensenyar la ciutat. Finalment, vam a jugar a un quiz europeu i cada centre va muntar un estant amb el seu menjar típic. Tot deliciós!

El dimarts vam visitar Amberes. És una ciutat molt bonica. Va ser un dia on ens vam unir molt i ho vam passar genial recorrent la ciutat mitjançant una gimcana. Ens van explicar la història de la ciutat.

El dimecres anàrem a Bokrijk. Un poblet on vam aprendre com es vivia als pobles antigament a Bèlgica. Jugarem a jocs antics, vam fer un taller de pa i un d’elaboració d’un porta monedes de pell. Va ser un dia molt bonic. Per la vesprada ens reunirem tots a menjar marshmallows en casa de una de les famílies on vam fer una foguera en el jardí.

Brussel·les va ser la destinació estrela el dijous. Les escoles d’altres països vam entrar a veure el Parlament Europeu, ens explicaren com funciona i el que fam allí per a millorar la vida a Europa. Després de la visita, jugarem a un altre joc de fer-nos fotos per la ciutat, tot era molt bonic i vam passar un molt bon dia visitant els monuments i llocs més emblemàtics de la ciutat (Manneken Pis, Grand Place etc). Eixa nit tornarem a quedar tots a menjar creïlles fregides, frikandel i assajar els nostres balls per a la gran nit que ens esperava al dia següent.

L’últim dia va ser dur, ple d’emocions. Pel matí vam ballar molt i ho vam passar genial. Vam anar a un lloc de trampolins, jocs i karaoke (la nostra part favorita, sense dubte). Eixa última nit vam tornar a l’institut per a l’espectacle final. Tots els països van fer increïbles actuacions, fins i tot vam ballar balls italians! A l’acabar tocava acomiadar-nos, a la matinada agafàvem el bus per a anar a l’aeroport i pujar a l’avió que ens tornaria a casa. L’acomiadament va ser molt dur.

Sense dubte ha sigut un viatge per a recordar tota la vida, ens ha unit molt a tots i totes i hem fet noves amistats precioses. Esperem tornar a viure amb els nostres companys més experiències així per a conèixer noves cultures i passar-ho genial mentre aprenem a relacionar-nos en un altre idioma, l’anglés

Agraïm profundament al nostre institut IES Bellaguarda i al Sint Dimpna College per haver fet possible aquesta experiència tant enriquidora i inoblidable.

Ambaixadors Júniors Yoel Ioaniciu i Rebeca Sarrión