DIFUSIÓ EPAS PER LA COMARCA

El passat divendres 3 de febrer els ambaixadors júniors del Parlament Europeu vam acudir a Dénia per a fer difusió a les classes de 3er de l’ESO de la nostra participació al projecte EPAS. Vam anar amb Tram, d’aquesta manera vam fomentar l’ús de transport públic. En l’IES Bellaguarda apostem per un planeta més verd i net.

Ens vam repartir pels tres Instituts públics de Dénia: l’IES Historiador Chabàs, l’IES Maria Ivars i l’IES Sorts de la Mar. Al meu grup ens va tocar anar a l’institut Sort de la Mar. Quan vam arribar al centre, ens va rebre la directora i ens va ensenyar l’edifici, el pati, etc. A continuació, vam fer parelles, i cada parella havia d’entrar a una classe. La meua parella i jo entrarem a una classe on estaven donant francés i ens vam presentar. Tot seguit, exposarem una presentació powerpoint amb tota la informació de cadascuna de les activitats que hem realitzat en el projecte.

Finalment, vam donar lloc a les preguntes dels alumnes i vam fer un Kahoot sobre la Unió Europea, per a què els alumnes pogueren participar activament. En acabar de parlar a les classes, el grup va acudir a la cantina de l’institut. Vam tindre la sort de què ens convidaren a esmorzar, i vam passar una estona genial.

Quan ja estàvem a punt d’anar-nos, ens van oferir parlar a la ràdio de l’institut. Així que tres júniors i una sènior vam poder explicar i difondre el nostre projecte per la ràdio de l’IES Sort de la Mar.

Va ser una experiència increïble i estem molt agraïts per aquesta oportunitat.

Després de les visites als instituts, ens reunirem tots a la plaça de l’ajuntament de Dénia, on va començar la nostra visita al Castell de Dénia. Es tractava d’una visita teatralitzada per tot el castell. Ens van explicar tota la història del castell, com es va construir, a qui va pertànyer, per a què va servir a les diferents èpoques…. Va ser una visita molt interessant, a més de divertida.

Agraïm a les nostres sèniors per haver organitzat l’activitat, als tres instituts de Dènia per haver-nos rebut tan bé, a l’Ajuntament de Dènia per la visita guiada al Castell i a la Generalitat Valenciana per oferir-nos la possibilitat de viatjar amb Tram gratuïtament.

Ambaixadora Junior Marina Gilabert

¡Te recomiendo que escuches este audio de iVoox! Escoles ambaixadores parlament europeu ies bellaguarda altea https://go.ivoox.com/rf/102550306