ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Benvolgut/a alumne/a:

Com saps, vivim en una societat democràtica, la qual cosa significa que tots els òrgans de govern que hi ha en ella han de ser elegits mitjançant la votació. En este sistema tu també participes, encara que probablement eres menor d’edat. Ho fas, per exemple, quan tries el teu delegat/a de classe. I ho pots fer elegint els teus representants en el Consell Escolar i presentant-te com a candidat.

El Consell Escolar és tremendament important. Moltes decisions que afecten el Centre les pren el Director o l’Equip Directiu o el Claustre de Professors. Però les més importants sempre han de ser aprovades pel Consell Escolar. Per exemple, intervé en l’elecció del Director cada quatre anys; aprova els pressupostos i el balanç econòmic (és a dir, en què i com es gasten els diners de què disposa el Centre); controla l’actuació de l’Equip Directiu; decideix quines assignatures s’imparteixen en valencià, castellà i llengua estrangera o quines activitats extraescolars es fan; estableix i modifica les normes de funcionament i de disciplina, l’horari del centre, etc.

En el Consell Escolar de l’IES Bellaguarda ha d’haver quatre representants de l’alumnat, amb un mandat de quatre anys cadascú. La renovació, no obstant això, es produeix per meitats cada dos anys. Les pròximes eleccions estan convocades per al dia 18 de novembre. Eixe dia, cada alumne/a podrà marcar en la papereta el nom de dos dels candidats que es presenten. Els dos candidats més votats seran els que formen part del Consell Escolar; els restants –si n’hi ha- es convertiran en suplents.

Si desitges presentar-te com a candidat, només has de passar-te per Secretaria, demanar un imprès, emplenar-lo i adjuntar una fotografia i una fotocòpia del DNI. Tens de termini fins al dia 2 de novembre a les 14 hores. Més endavant s’informarà sobre l’organització de la campanya electoral.

Necessitem candidats de tots els gèneres i de totes les procedències. Evidentment no importa el curs, però és especialment important que es presente gent que es troba en els primers cursos d’ESO, atès que la seua permanència en el Centre serà més llarga. Anima’t i participa-hi! Una salutació.

La directora

Mª José Llorca Fornés