Excursió al Cap Negret

El passat 5 de Novembre, l’alumnat de 1r. d’ESO va realitzar una excursió al Cap Negret per tal de conèixer i valorar la importància d’un dels escassos afloraments volcànics de la Comunitat Valenciana. En un matí assolellat i agradable, el nostre alumnat va poder aprendre la història geològica d’aquest meravellós enclavament al qual destaquen les restes d’un antic volcà i la platja fòssil de la cala del Soio.

Amb aquesta excursió vam començar un projecte titulat NaturAltea, amb el qual volem donar a conèixer els continguts de la Biologia i la Geologia a partir del nostre entorn natural. Aquest primer projecte està dedicat al Cap Negret i en ell impartirem els continguts corresponents als volcans, els terratrèmols o la deriva continental des del punt de vista de la tectònica de plaques; junt a l’estudi de les propietats de minerals i roques o una introducció al canvi climàtic.