Coneixem la València gòtica

El passat 28 de febrer l’alumnat de 2n de l’ESO va realitzar un recorregut per la ciutat de València amb la finalitat de conèixer l’urbanisme medieval i l’art gòtic. La ruta realitzada ha pretés seguir el camí que feien els reis de la Corona d’Aragó en entrar a València, seguint els principals edificis civils i religiosos.

L’activitat ha començat a les Torres de Serrans, una de les dues portes de la muralla medieval que queden junt a les Torres de Quart. A continuació ens hem endinsat dins de la ciutat per a conèixer el Palau de la Generalitat, un dels edificis més importants del gòtic civil, i hem continuat pel carrer Cavallers. Després hem visitat la Llotja de la Seda, coneguda com el temple del comerç,i considerada una mostra de l’esplendor del segle d’or valencià. Finalment, ens hem posat rumb cap al conjunt monumental de la Catedral de Santa Maria i de la torre campanar del Micalet.

Per acabar, cal assenyalar que l’alumnat s’ha convertit en el protagonista del seu propi aprenentatge, doncs han sigut elles i ells els que han presentat els edificis, amb un treball previ a classe. D’aquesta manera, s’ha pretés aconseguir un aprenentatge significatiu dels coneixements de la Història Medieval, el renaixement de les ciutats, així com de l’art gòtic.