EXPERIÈNCIA EN ALEMANYA

Del 18 al 25 d’abril vaig estar a Alemanya d’intercanvi en l’institut Stiftgymnasiumxanten en la ciutat de Xanten (Westfalia).

Vaig assistir amb nou companyes del centre i dues professores. Cadascun tenia assignada una família amb la seua companya d’intercanvi quan van estar a Altea el setembre passat, així que ja ens coneixíem entre nosaltres.

El primer que et xoca al baixar de l’avió és la temperatura. Com en gran part d’Europa el normal és aire fred, núvols, i contades hores de sol com a la Mediterrània. Malgrat això la rebuda per part de les alumnes i professores alemanyes va ser molt càlida.

Durant la setmana teníem planificades un munt d’activitats a realitzar. Des de visitar uns jaciments arqueològics romans fins a fer pa en un molí tradicional de vent (al que ens va costar muntar fins dalt de tot, sobre tot als acrofòbics). La veritat que en cap moment hem estat sense fer res. També assistirem a algunes classes allí, que malgrat no saber massa alemany, la relació entre la gent del centre i el sistema educatiu va ser positiva.

D’altra banda, l’organització de vida tampoc m’ha deixat indiferent, l’horari de menjar i activitats d’oci estan completament adaptades a les hores de sol, ja que per la nitno és agradable estar fora a baixes temperatures. Òbviament, les cases estaven temperades i, entre altres coses, estava prohibit estar amb sabates dins de casa, perquè s’embruten amb molta facilitat pel clima. Vull destacar que la família amb la que he estat també m’ha ensenyat part de la seua cultura d’origen (rus) a banda de l’alemanya. Cosa que m’ha semblat molt interessant i m’ha facilitat practicar alguna cosa de rus a banda de l’alemany. També ha sigut important, el menjar. He de dir que a casa vaig menjar com un rei. He pogut gaudir de plats no tan sols alemanys sinó també russos. Si tinguera que posar valoració, posaria gastronomia de 5 estreles.

Hi ha tantes aventures i records que me’n duc d’aquells capvespres a les esplanades que m’és impossible contar-ho tot. Sempre és un plaer gaudir de viatjar fora del teu país, i és força recomanable per qualsevol. Així que anime a futurs alumnes a formar part d’aquesta experiència.

Per últim, vull agrair tant a les meues companyes Runzhi, Carla, Alba G. Alba C., Lara, Celia, Nerea, Neus i Inés i a les professores Maria Vicedo i Xelo Soler. I en especial, a la meua súper amiga d’intercanvi Xenia, als seus pares i el seu germà Dima, amb el que tinc pendent una venjança als escacs.

Joan L. 1r Bat C