DIA D’EUROPA 9 DE MAIG

L’Ajuntament d’Altea, a través de la regidoria de Projectes Europeus regida per Maria A. Laviós, i l’IES Bellaguarda, que forma part del projecte europeu d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, n’han preparat una sèrie activitats per celebrar el Dia d Europa, 9 de Maig.

Com explica l´edil, “la celebració donarà inici amb l´obertura de la jornada a la Plaça de l´Ajuntament a les 10h, amb música en directe i en què els alumnes de l´IES Bellaguarda realitzaran una sèrie de manifestacions en pro d´Europa i de la importància de votar a les eleccions al Parlament Europeu, com a forma de fer Europa entre tots i totes”.

En nom de l’Ajuntament, Laviós ha posat èmfasi en la importància de donar veu al sector jove de la societat en el marc de la UE. L´acte seguirà amb la inauguració de l´exposició “Història de la Unió Europea” i la seua explicació per part de l´alumnat júnior de l´IES Bellaguarda. Tot això a la Plaça de l’Ajuntament.

Maria A. Laviós ha remarcat que, “en este any, la Unió Europea ha duplicat el pressupost per als Erasmus+, per això estem d’enhorabona, ja que des de l’oficina alteana de Projectes Europeus, EuroAltea, sempre hem apostat per l’Euromunicipalisme i és clar, animem tots i totes a celebrar el dia d’Europa”.

A les 11h, els alumnes de l’IES Bellaguarda faran una enquesta sobre la Unió Europea amb obsequis per la participació de la ciutadania i l’acte es tancarà amb una entrevista a Radio Altea.

En paraules de la responsable municipal de Projectes Europeus i Participació Ciutadana, “l’Ajuntament d’Altea segueix apostant per cooperar amb altres regions europees per donar oportunitats per estudiar, viatjar, aprendre i crear xarxes per a la ciutadania. EuroAltea treballa des de l’any 2017 en la promoció de projectes europeus dins dels programes, Erasmus+, Europa amb els Ciutadans, URBACT, CERV i Eurodisea, entre d’altres, per apropar les oportunitats que brinda la Unió Europea a la ciutadania alteana” .

Laviós recorda que, “en els últims 6 anys, més de 150 joves han pogut gaudir d’experiències Erasmus a països com Itàlia, Malta, Polònia, Portugal, Bulgària, Itàlia, Romania, Sèrbia o Turquia, per esmentar-ne alguns”.

Actualment Altea coopera amb més de 50 entitats de tot Europa en programes de joventut, participació ciutadana, foment del voluntariat o desenvolupament urbà sostenible, liderant 5 projectes europeus i sent soci en més de 20 projectes.

“La Unió Europea és cada vegada més present a Altea, i prova d’això és la gran varietat de nacionalitats que formen la nostra ciutadania”; conclou Maria A. Laviós.