L’IES Gaia celebra la segona edició de Gaia Fest

L’institut Gaia ha celebrat la segona edició de Gaia Fest, un festival de talents basat en el Benidorm Fest. En este certamen l’alumnat del centre educatiu ha pogut mostrar les seues habilitats artístiques: cant, ball, màgia…

Este festival, proposat i coordinat per una alumne de 1r de batxillerat, Álvaro Real Escoda, en col·laboració amb la seua professora de Llengua castellana i literatura, Cristina Salgado Plaza,  s’ha dut a terme els dies 26 i 27 de març. El matí del dimarts 26 de març va tindre lloc la semifinal en la qual el públic assistent va gaudir d’actuacions tan variades com màgia, grups musicals, cantants o saxofonistes. Una vegada van actuar els participants es va procedir a seleccionar als classificats per a la gran final del dimecres; els tres finalistes van ser elegits pel vot d’un jurat, compost per quatre professors i professores de l’IES Gaia, i el vot del públic. En la gran final del dimecres van actuar els tres seleccionats, el grup Mind, la solista Yuxin i el mag Pau Gracia; però també va haver-hi actuacions especials d’altres membres de la comunitat educativa de l’IES Gaia com la del grup de Rock Cabres verdes, el grup de ball Gaia destroyers o la professora d’anglés Rosa Cutillas acompanyada de la saxofonista Adriana Martínez. Finalment, el grup Mind, format per Beltrán Paz, Jorge Monllor, Carlos Martínez i Pablo Sánchez, es va alçar amb el primer lloc i va rebre el premi de mans del guanyador de la primera edició del Gaia Fest, Zeus Amaya Cerrato.

Mobilitat professores a Bucarest

Les professores Carmen Hoyos García i Belén Piqueras Navarro, del departament d’anglés de l’IES Gaia, han realitzat una mobilitat de Job Shadowing (període d’observació docent) durant la setmana del 25 al 29 de març en l’institut Colegiul National Gheorghe Lazar de Bucarest, Romania, dins de l’àmbit del programa Erasmus+, cofinançat per la Unió Europea, que l’institut té concedit.

Les dues docents d’anglés han tingut l’oportunitat d’observar com les llengües estrangeres (anglés i francés) s’impartixen en el sistema educatiu romanés. Després d’una setmana d’observació, s’ha arribat a la conclusió que les nostres metodologies són molt similars; el que realment marca la diferència és el fet que l’alumnat ja té un bon nivell d’anglés “per se” perquè les pel·lícules anglosaxones no es doblen al romanés i des de molt xicotets tenen contacte amb la llengua anglesa. A més, van tindre l’oportunitat de conéixer de mà de l’alumnat de 10é grau (=4t ESO) les diferents regions que componen Romania a través d’unes presentacions que van elaborar per a la classe de geografia impartida en anglés. A Romania s’organitzen concursos nacionals de les diferents assignatures.

El grup de robòtica de l’institut va guanyar aquest concurs la setmana anterior, per la qual cosa les professores van tindre la sort de veure com funcionava el robot guanyador. A més de conéixer el sistema educatiu romanés, aquesta setmana els ha oferit a les professores l’oportunitat de conéixer llocs importants de la ciutat de Bucarest així com d’altres llocs emblemàtics de Romania, com el castell de Peles, la ciutat de Brasov o el castell de Bran. Durant aquesta setmana, les professores s’han sentit realment acollides per tot el professorat i alumnat del Colegiul National Gheorghe Lazar, la qual cosa ha fet d’esta mobilitat Erasmus una experiència inoblidable.

Visita al Teatre Arniches (22/03/24)

L’alumnat de 1r de l’ESO B i 3r de l’ESO D de l’IES Gaia va assistir este passat divendres 22 de març a una representació en el Teatre Arniches d’Alacant. Els estudiants van realitzar primer un recorregut pel centre de la ciutat al costat dels docents Óscar Carbonell, de Geografia i Història, i Alejandro Fernández, de Llengua castellana i literatura. Entre altres llocs, van visitar l’Esplanada d’Espanya i el Port, on Carbonell els va explicar la història del Stanbrook, la Casa Carbonell i el Castell de Santa Bàrbara. A continuació van disposar de temps lliure per a esmorzar, mentres que el matí va acabar en el Teatre Arniches. Allí van presenciar “Estació paradís”, a càrrec de la companyia La Maquiné. L’obra combina teatre gestual, titelles, màgia i música, i va fer les delícies de l’alumnat. Els dos docents que van acompanyar als joves volen agrair-los l’excel·lent comportament que van tindre durant tot el matí

Jornades culturals 2024

Els dies 26 i 27 de març se celebraran, en l’IES GAIA, les Jornades Culturals amb la realització de diferents tallers i activitats per a tot l’alumnat. L’horari  del centre serà de 9.30 a 13.00 tots dos dies.

L’alumnat ha de realitzar la inscripció a les quatre sessions d’activitats planificades per als dos dies, triant entre una gran oferta de tallers proposats pels diferents departaments.
En la pàgina web de les Jornades Culturals disposen d’informació sobre els diferents tallers i també poden accedir al formulari d’inscripció.

La inscripció s’obrirà dijous 14/03/24 a les 16.00 i l’assignació serà per ordre. També disposen d’una opció per a seleccionar una reserva en un altre taller en cas que el triat es trobe complet.

En aquells casos en els quals els tallers estiguen complets, s’assignarà un altre en el qual queden places lliures.
Esperem que gaudiu amb les activitats que s’han plantejat.

Vicedirecció IES GAIA

Immersió lingüística Anglaterra

Algunes i alguns alumnes dels grups de 4t ESO i 1r Batxillerat de l’IES Gaia van participar en la primera edició d’immersions lingüístiques organitzades pel departament d’anglés. En aquesta ocasió, tenint com a base la ciutat de Rochester, l’alumnat va visitar els monuments més emblemàtics de la ciutat, a més de realitzar dues excursions de dia a Londres, una a Canterbury, i rebre un diploma d’assistència a classes interactives.