Projecte d’innovació i inclusió educativa: APRENENT PER A SER

FORMACIÓ DEL PROFESSORAT

El claustre de l’IES La Malladeta ha rebut, al llarg del tercer trimestre del curs, la formació “Educant per a ser” de la mà de Nacho Marco de MarcAis, en la qual s’ha abordat la intel·ligència emocional, el coaching educatiu i l’aprenentatge basat en el joc (ABJ) com a metodologia activa, amb l’objectiu principal de formar docents emocionalment intel·ligents per a ensenyar a l’alumnat des de l’exemple permanent.

IDENTIFIQUEM

Música i salut mental. A l’assignatura de Música s’ha treballat amb alumnat de 1r ESO la identificació de diferents aspectes emocionals mitjançant audicions i visualitzacions.

TERÀPIA HORTÍCOLA

L’alumnat del cicle de FPB de Agrojardineria i composicions florals ha dut a terme un taller de teràpia hortícola amb l’alumnat de l’Aula Oberta per a aprofitar les bondats del contacte amb la natura i els seus efectes en el benestar emocional. Han instal·lat als jardins del centre unes jardineres molt colorides creades amb neumàtics reciclats i han plantat diferents espècies vegetals de flor. Ecologia, sostenibilitat, biodiversitat, creativitat, convivència, aprenentatge.

ADEQUACIÓ DELS ESPAIS EXTERIORS

L’alumnat de la família d’Agrària ha estat treballant de valent al llarg de tot el curs per a contribuir al condicionament dels jardins del centre amb la plantació d’espècies autòctones, aromàtiques i medicinals, i la instal·lació d’un sistema de reg per degoteig sostenible, amb la participació de l’alumnat de l’Aula Oberta i d’Iniciació Professional (IP). D’aquesta manera s’han generat espais accessibles, inclusius, sensorials i afavoridors del benestar emocional.

DIA DE LA SALUT MENTAL

El nostre centre ha participat en dues activitats proposades per la Regidoria de Serveis Socials i Igualtat de l’Ajuntament de La Vila Joiosa amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental. Per una banda, la xarrada “Deixa per a demà el que anaves a fer hui” amb Javier Corral, adreçada a alumnat de 1r de Batxillerat, que abordava la prevenció del suïcidi. Per altra banda, el monòleg tragicòmic “Abrazolamp” a càrrec del mateix Javier Corral, on tractava el sofriment, el dol i la mort des de l’humor, subratllant la importància del contacte humà i la connexió emocional. L’IES La Malladeta amb la SALUT MENTAL!

REPICAT DE PLANTES

El Departament d’Agrària i l’alumnat dels seus cicles ha organitzat un taller de repicat de plantes aromàtiques per a l’alumnat d’ESO per tal de fomentar la consciència ambiental i el contacte amb la natura com a element terapèutic per a aconseguir la pau interior.

APRENENT A MEDIAR

APRENENT A MEDIAR

Aprenent a mediar és un projecte d’aprenentatge-servei que s’emmarca dins del mòdul de Mediació Comunitària de 1r del CFGS d’Integració Social, en col·laboració amb la Residència Fundació Salut i Comunitat d’Altea. L’alumnat ha impartit una sèrie de tallers de prevenció de conductes violentes, resolució de conflictes, habilitats socials, interculturalitat, violència masclista,… al nostre centre. L’objectiu: formar-los/es com a agents de canvi en la construcció de convivència positiva en entorns comunitaris. A La Malladeta, aprenem per a SER!

El curs 2024-25 va començar amb l’habitual Benvinguda, una jornada de coneixement de grup, treball cooperatiu, convivència i presentació del Projecte d’Innovació i Inclusió Educativa (PIIE) APRENENT PER A SER. Empatia, optimisme, resiliència, autoestima, assertivitat i autocontrol. Tota una declaració d’intencions al respecte de la línia de treball del nostre centre, el benestar emocional de la comunitat educativa en el seu conjunt. L’IES La Malladeta, un espai segur, inclusiu, divers i de foment de la salut física i mental.
“Ací t’escoltem” és un recurs que el nostre centre posa a disposició de l’alumnat per a proporcionar un espai de diàleg, escolta activa, resolució pacífica de conflictes i acompanyament, cada dia a les 11h. L’IES La Malladeta per la convivència positiva.

ESPAI SEGUR

A l’IES La Malladeta celebrem el Dia Internacional de les Famílies (15 de maig) i el Dia Internacional contra l’Homofòbia, Bifòbia i Transfòbia (17 de maig), mitjançant tallers al pati i actuacions de visibilització de la diversitat i construcció d’un entorn segur, inclusiu, divers i de respecte i reivindicació dels drets de totes i tots. La Malladeta, el teu centre!

FEM XARXA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Pel 25N, a l’IES La Malladeta FEM XARXA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. Aquest és el projecte en el qual ha participat tot l’alumnat del centre després de treballar en tutoria què és la violència de gènere, com detectar-la, identificar-la i denunciar-la, aprendre a dir NO i a acceptar el No.  

Basada en l’obra Maman de Bourgeois, en aquesta proposta didàctica, les aranyes representen les dones (també les seues criatures) víctimes de violència de gènere. La teranyina col·laborativa simbolitza la xarxa d’afectes, suport, cures, denúncies, posicionament… que la societat ha de manifestar en rebuig de les violències masclistes. Nosaltres la duem al nostre entorn, emprant un element molt quotidià i mariner, la xarxa de pesca, destacant la seua importància a l’hora d’establir suport per part de les persones que veuen, actuen i no deixen caure, de la visibilització, de posar noms i reconèixer totes aquelles violències que són normalitzades entre el nostre alumnat, de la sororitat necessària que ens dona forces per a fer públiques les denúncies… A l’IES La Malladeta, Fem xarxa contra la violència de gènere. Xarxa d’afectes. Xarxa de visibilització. Xarxa de sororitat. Xarxa de suport. Xarxa de denúncies. Ens ajudes a fer xarxa?

PORTES PER LA PAU

“Portes per la Pau” és el projecte que, amb motiu del Dia Internacional de la No Violència Escolar i la Pau, ha coordinat l’Equip de Convivència i Mediació amb l’objectiu de visibilitzar persones i associacions que dia a dia treballen per la pau i l’aportació de les quals ha contribuït a construir un món més humà mitjançant la cultura de la pau.

Amb aquest projecte fomentem la contribució a la comunitat i la implicació social, com a ferramenta per a millorar l’autoestima (component essencial per al desenvolupament humà), construir relacions positives, assolir el màxim potencial. I és que la valoració que una persona rep del seu entorn social té un impacte significatiu a la seua autoestima. El reconeixement de les habilitats, els èxits i les contribucions d’una persona, reforça l’autoestima i la motivació, cosa que alhora pot augmentar la seua productivitat i compromís. 

L’IES La Malladeta per la convivència positiva i la Pau!

Aquesta publicació està feta baix condicions d’ús d’una llicència Creative Commons BY-SA 4.0 (Reconeixement – CompartirIgual Internacional): https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.ca


«Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria».

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies