Proves homologades del nivell A2 d’idiomes estrangers 23-24

Segons resolució de 15 d’abril de 2024 queden convocades les proves homologades per a l’obtenció del certificat de nivell A2 dels idiomes anglés, francés, italià i alemany per al curs 2023/2024.

En els següentes enllaços trobaràs tota la informació publicada per Conselleria i la resolució:

Les proves que es realitzen en aquest centre són per a l’obtenció del Certificat de Nivell A2 d’Anglés o Francés.

Els requisits per a poder presentar-se són:

• Tenir setze anys complits l’any natural en què es realitze la prova (o estar matriculat en 4t d’ESO)
  • Estar matriculat en aquest centre en ensenyances d’Educació Secundària o Formació Professional.

Quan?

Què i On?

22 al 26 d’abril de 2024

Presentació de sol·licituds a Secretaria

29 d’abril

Publicació de la llista provisional d’alumnat admés i el termini d’esmena de sol·licituds (10 dies hàbils després de la publicació)

30 d’abril al 2 de maig

Esmenes a les sol·licituds

Anglés: 8 de maig a les 11:00h

Francés: 9 de maig a les 11:00h

Realització de la prova al centre.

14 de maig

Publicació de les qualificacions.  Es pot presentar reclamació a les qualificacions provisionals.  Els llistats d’alumnat apte i no apte han d’estar publicats abans del dia 12 de juny de 2024.

Estructura i avaluació de la prova

La prova serà administrada i avaluada pel professorat de cada un dels departaments d’idiomes estrangers, seguint les especificacions dictades per la conselleria.

La prova s’articularà en quatre parts:

• activitats de comprensió de textos orals
  • activitats de comprensió de textos escrits
  • producció i coproducció de textos orals
  • producció i coproducció de textos escrits. S’incorporarà una tasca de mediació lingüística en l’activitat de producció i coproducció de textos escrits

Els candidats i candidates podran accedir a totes i cada una de les activitats de llengua, sense que la superació de qualsevol d’aquestes siga requisit indispensable per a poder realitzar les restants.

La superació d’aquestes proves exigirà que l’alumnat demostre un nivell suficient de competència en totes i cadascuna de les activitats de llengua.

La prova durarà aproximadament dues hores i quinze minuts i es distribuirà per destreses de la manera següent:

• Comprensió escrita: 35 minuts
  • Comprensió oral: 25 minuts
  • Expressió escrita: 75 minuts
  • Expressió oral: 15 minuts

.La qualificació final global de la prova s’expressarà en termes d’«apte» o «no apte». Per a obtindre la qualificació final d’apte cal superar totes les activitats de llengua de la prova amb un percentatge de puntuació mínim d’un 50 % i haver obtingut un percentatge de puntuació global mínim d’un 65 %.

Realització de la prova

L’alumne ha de dur:

a) Original de document nacional d’identitat (DNI) o de número d’identificació d’estranger (NIE),

b) Còpia de la sol·licitud de participació en la prova, segellada com cal pel centre.