Projecte Esportiu

Des del 2016, l’IES La Malladeta és centre CEPAFE

CENTRE EDUCATIU PROMOTOR DE L’ACTIVITAT FÍSICA I L’ESPORT

Amb activitats esportives complementàries i extraescolars cofinançades pel Ministeri d’Educació Cultura i Esport i la Conselleria d’Educació, Innovació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i el Ministeri d’Educació i Esport (MECD) col·laboren en les activitats esportives fora d’horari lectiu de l’IES La Malladeta.

El Projecte Esportiu de Centre de l’IES La Malladeta té com a finalitat promoure l’activitat física i l’esport fora de l’horari lectiu per a incrementar la pràctica regular de l’activitat física i esportiva dels i les nostres joves, perquè no es limite al que fan en la classe d’educació física, com sol ocorre amb moltes xiques. Busca també fer accessible la pràctica esportiva a tot el nostre alumnat, complimentant les possibilitats o l’oferta actual d’activitats de les escoles municipals d’esport, aprofitant les instal·lacions del nostre centre educatiu en horari no lectiu i seguint el marc nacional de l’activitat física i l’esport en edat escolar.

Per a fer accessible la pràctica de l’esport i l’activitat física al nostre alumnat i fomentar hàbits de vida saludable, a més de variades modalitats d’esport guiat cada dia durant l’esplai, animem al nostre alumnat a practicar les següents activitats gratuïtes per les vesprades al nostre centre: pilota valenciana, atletisme i escacs.

Cal tenir en compte que l’IES La Malladeta és un centre compromés amb l’esport i el foment d’actituds i valors que afavorisquen la igualtat de gènere i potencien el joc net, l’educació en valors i els hàbits saludables. D’ací la col·laboració amb el nostre ajuntament en la cessió de les nostres instal·lacions i equipament esportiu per a una gran varietat d’esports. Igualment com a centre promotor de l’esport i d’hàbits saludables, el centre organitza competicions esportives i altres activitats extraescolars coeducatives i inclusives que estimulen l’esforç personal i l’autoestima, fomenten el treball en grup i el respecte a l’altre,ajuden a fer amistats, adquirir una disciplina, realitzar activitats saludables durant el temps lliure, sentir-se millor física i ànimicament, estimar el seu centre, i -una vegada desenvolupat eixe sentit de pertinença- desitjar continuar estudiant. Es tracta d’activitats relacionades amb l’esport de salud, oci i medi ambient, com viatges a la neu, activitats nàutiques, de multiaventura,…, xarrades sobre esport i salud, alimentació sana, foment de la ingesta de fruita, l’esport i la discapacitat, etc.

Des del centre animem a les escoles esportives, els clubs esportius així com a altres col·lectius i els pares i mares del nostres alumnes a col·laborar amb el projecte. Poden posar-se en contacte mitjançant el correu electrònic del centre: 03009051@edu.gva.es

Per conèixer les activitats concretes que es fan cada curs, o que s’han fet en cursos anteriors, es pot consultar: