Francés 1ESO

OPTATIVA: FRANCÉS  1ºESO                              DEPARTAMENT DE: FRANCÉS

QUI HAURIEN DE TRIAR-LA

Tots aquells que vulguen aprendre un segon idioma. (No és aconsellable per a alumne/as amb especial dificultat en l’aprenentatge i estudi de les llengües ja que seria la seua quarta llengua, després del castellà, valencià i anglés)

Tindre dos idiomes estrangers és sempre un avantatge, tant en l’àmbit personal, per a viatjar, etc., com en l’acadèmic (estudis a l’estranger, beques, estades Erasmus), com en el laboral (Currículum).

A més, és una optativa que es pot triar sense excepció en tots els cursos de l’ESO i de Batxillerat, arribant a un nivell B1+ al final d’aquest últim cicle.

CONEIXEMENTS O REQUISITS PREVIS

No fa falta cap coneixement previ.

CONTINGUTS

• Fonètica.
  • Actes de parlar (salutacions, presentació, descripció…)
  • Gramàtica (verbs, determinants…)
  • Vocabulari bàsic.
  • Aspectes socioculturals etc.
  • Lectures fàcils

OBJECTIUS I ACTIVITATS

• Escoltar converses senzilles.
  • Comunicar en francés.
  • Exercicis de gramàtica elemental, de vocabulari.
  • Escriure textos senzills.
  • Escoltar cançons, vídeos, pel·lícules,…

METODOLOGIA

S’utilitza el mètode “Essentiel et plus 1”. Editorial Santillana: llibre, quadern i portfolio.

A més es farà un parell de lectures fàcils.

Altres activitats: cançons, vídeos, reportatges, pel·lícules. Es fan treballs individuals i grupals.