Mobilitat professores a Bucarest

Les professores Carmen Hoyos García i Belén Piqueras Navarro, del departament d’anglés de l’IES Gaia, han realitzat una mobilitat de Job Shadowing (període d’observació docent) durant la setmana del 25 al 29 de març en l’institut Colegiul National Gheorghe Lazar de Bucarest, Romania, dins de l’àmbit del programa Erasmus+, cofinançat per la Unió Europea, que l’institut té concedit.

Les dues docents d’anglés han tingut l’oportunitat d’observar com les llengües estrangeres (anglés i francés) s’impartixen en el sistema educatiu romanés. Després d’una setmana d’observació, s’ha arribat a la conclusió que les nostres metodologies són molt similars; el que realment marca la diferència és el fet que l’alumnat ja té un bon nivell d’anglés “per se” perquè les pel·lícules anglosaxones no es doblen al romanés i des de molt xicotets tenen contacte amb la llengua anglesa. A més, van tindre l’oportunitat de conéixer de mà de l’alumnat de 10é grau (=4t ESO) les diferents regions que componen Romania a través d’unes presentacions que van elaborar per a la classe de geografia impartida en anglés. A Romania s’organitzen concursos nacionals de les diferents assignatures.

El grup de robòtica de l’institut va guanyar aquest concurs la setmana anterior, per la qual cosa les professores van tindre la sort de veure com funcionava el robot guanyador. A més de conéixer el sistema educatiu romanés, aquesta setmana els ha oferit a les professores l’oportunitat de conéixer llocs importants de la ciutat de Bucarest així com d’altres llocs emblemàtics de Romania, com el castell de Peles, la ciutat de Brasov o el castell de Bran. Durant aquesta setmana, les professores s’han sentit realment acollides per tot el professorat i alumnat del Colegiul National Gheorghe Lazar, la qual cosa ha fet d’esta mobilitat Erasmus una experiència inoblidable.