PICTOS_LA PAU EL CAMÍ

“Setmana del Medi Ambient i de la Pau”

(24 al 31 de gener)

En el mes de gener, i com en darreres cursos, fent coincidir amb el “Dia de la Pau” (30 de gener) i el “Dia de l’Arbre” (31 de gener), s’organitza al centre la “Setmana del Medi Ambient i de la Pau”.

Els alumnes d’Ed. Infantil i d’Ed. Primària, participen en activitats variades que tenen com a objectiu a més del seu aspecte lúdic propiciar el canvi d’actituds en favor del medi-ambient, de la pau i la no violència. El tractament d’aquestos continguts no pot quedar tancat dintre d’aquesta setmana si no que ha d’impregnar la vida a l’escola i l’aula des de les programacions elaborades pel professorat; així “La Setmana del Medi-Ambient i de la Pau” es converteix en un referent per a la resta del curs.

Tots coincidim en la dificultat de canviar les actituds, el canvi actitudinal requereix per als alumnes de:

– Models (Nelson Mandela, Martin Luter King, Mare Teresa de Calcuta, Cap indi de les tribus Dwanish i Suquamish).

– Referents (responsabilitzar-se d’una zona verda del col·legi, col·laborar en l’organització de la classe, participar en el manteniment de l’ordre en les entrades i exides.

– Compromisos compartits (establir a nivell d’aula pels alumnes propòsits i objectius a aconseguir al llarg del curs en favor de la Pau i del Medi-Ambient.

Ara bé, fent acò una vegada no s’aconsegueix el nostre objectiu raó per la qual cal renovar cada any aquestos models, referents i compromisos, amb una celebració ja institucionalitzada al centre.

Aconseguim d’aquesta forma que l’alumnat, al llarg de la seua escolaritat, realitze múltiples i diferents activitats al voltant del mateix objectiu: “concienciar els alumnes sobre la necessitat d’assolir nous estils de vida on la cura del medi-ambient, la vida en pau i sense violència siguen aspectes bàsics de la personalitat pròpia de cada persona”.

Proposta d’activitats:

– Insígnies commemoratives

– Projecció de vídeos

– Murals als panells

– Lectures i treballs d’investigació

– Visitar de zones verdes, plantar noves plantes.

– Xerrades

– Eixides

– Cançons

– Poesies

Campanya replega selectiva de residus sòlids:

– Contenidors diferents a les classes: blau, groc i gris

– Contenidors diferenciats als patis: groc, blau i gris

– Contenidors diferenciats en punts de concentració: groc, blau i vers fosc

– Establir un sistema de replega on participe l’alumnat

– En l’horari establert cada aula anarà al lloc assignat en temps de pati per cantar la cançó de la PAU escoltada a la megafonia del centre.

– Lectura per megafonia del “Manifest en favor de la Pau i la No Violència” a càrrec d’alumnes del 3r cicle de primària. – Escoltar i cantar tots junts la cançó “Festa de la Pau” de Dámaris Gilabert, reafirmant totes i tots junt el nostre compromisis en defensa de la convivència pacífica, en promotores i promotors de la PAU!

“Festa d ela Pau” de Dámaris Gilabert