HISTÒRIA DE LA MÚSICA I LA DANSA 2n DE BATXILLERAT
(ASSIGNATURA ESPECÍFICA A TRIAR)
ACTIVITATS
- Activitats destinades a aprofundir en el coneixement dels elements de la música.
- Activitats destinades a gaudir de l’audició musical.
- Activitats destinades al coneixement de les principals manifestacions musicals i a la seua relació amb l’època històrica en què es van produir.
CONEIXEMENTS PREVIS
Els coneixements que has adquirit durant l’ESO són suficients. No és necessari haver cursat Música en 4t d’ESO o en 1r de Batxillerat,encara que, si ho has fet, pots completar la teua formació musical.
QUI HAN DE TRIAR-LA?
Qualsevol alumne o alumna perquè la música:
- Fomenta el coneixement cultural i social del nostre entorn a través de les manifestacions artístiques que es venen i s’han vingut produint
- Proporciona satisfacció personal
- Millora capacitats intel·lectuals, com la memòria i la concentració
- Desenvolupa la nostra creativitat
- Millora les nostres habilitats socials mitjançant la interpretació en grup
A més, des d’un punt de vista professional hi ha múltiples oficis relacionats amb la música:
- Oficis específicament musicals: intèrpret, compositor, constructor d’instruments…
- Àmbit de les tecnologies i la comunicació: Organitzador d’espectacles, Tècnic de So, Tècnic d’Enregistrament, Productor discogràfic, Administrador de serveis Web musicals, Creador de programari musical…
- Àmbit de la pedagogia i investigació: Periodista musical, Crític musical, Musicòleg, Professor de música, Músicoterapeuta…
METODOLOGIA
L’aprenentatge del llenguatge musical es realitza a través de l’escolta i de la realització de treballs i projectes d’investigació sobre aspectes relacionats amb les manifestacions musicals desenvolupades al llarg de la història.