TRETS D’IDENTITAT I LÍNEA PEDAGÒGICA
TRETS D’IDENTITAT
Des d’una concepció humanista de l’educació la nostra missió, visió i valors ens identifica i diferència d’altres, ja que:
-Som una Comunitat Educativa on totes les persones som importants per construir l’escola que volem, amb el compromís, la comunicació constant i la participació; les famílies, l’alumnat i el professorat caminem de la mà.
–Som una escola valenciana, plurilingüe i intercultural, dialògica i plural, coeducadora, inclusiva i humana, democràtica, compromesa i col·laboradora.
–Som una escola que vol arrelar-se al medi, al nostre entorn natural més immediat, la nostra localitat, les nostres muntanyes….Una escola que naturalitze els espais i els defineixca com espais de joc i aprenentatge (l’hort escolar, patis actius, aula natura).
–Som una escola atenta a la metodologia innovadora evolucionant cada dia en la millora de la pràctica educativa, fomentant el treball col·laboratiu.
-Som una escola que acompanya al nostre alumnat en tots els seus processos de creixement, desenvolupament i maduració a nivell d’aprenentatge i a nivell emocional, afectiu i social.
-Som guia de l’alumnat, observant, reconduint i oferint-los oportunitats per a ser els protagonistes del seu procés d’aprenentatge en contextos reals, significatius i naturals.
–La nostra mirada cap a la infància és respectuosa, atenent als diferents ritmes d’aprenentatge i necessitats de joc, d’atenció, d’estima i relació i respectant la diversitat del nostre alumnat i aprenent uns dels altres.
LINEA PEDAGÒGICA
Plantegem una metodologia capaç de donar resposta a la diversitat de l’aula i les diferents necessitats de l’alumnat, que s’adapte per aconseguir l’èxit de l’aprenentatge a cada criatura.
La dinàmica de les classes és interactiva, el/la docent explica a la vegada que pregunta o li pregunten dubtes, es fan treballs a classe que després s’exposen, es fan debats, es treballa en grup, però també s’ha de repassar o estudiar individualment temes que després es tracten i pregunten a l’aula, s’utilitzen les TIC per a treballar multinivell i per buscar informació, es fan projectes, mitjançant el treball cooperatiu basat en la cultura de la col·laboració i en la inclusió. Els més menuts gaudeixen del joc per a aprendre, de propostes, assembles dialògiques, projectes i activitats per fomentar la seua autonomia.
A partir d’aquesta línia es realitza la programació dels cicles anomenat-se CONCRECCIÓ CURRICULAR. I a partir d’aquesta CONCRECCIÓ CURRICULAR es realitzarà la PROPOSTA PEDAGÒGICA on trobarem la concreció del currículum per a cada nivell, seguidament a aquesta realitzarem la PROGRAMACIÓ D’AULA concreció total del grup-classe.