En una concepció inclusiva de l'educació cada alumna i cada alumne té unes necessitats úniques i aquesta diversitat és un valor positiu que millora i enriqueix el procés d'aprenentatge i ensenyament.

Es fa necessari visibilitzar i conèixer eixa diversitat, el que dona sentit ple a aquesta commemoració; amb el proposit de donar una resposta educativa que afavorisca el màxim desenvolupament de tot l'alumnat i elimine totes les formes d'exclusió, desigualtat i vulnerabilitat, tenint en compte un model coeducatiu, dins d'entorns segurs, saludables, sostenibles i democràtics, en que totes les pesones siguen valorades per igual.

El dia 2 d'abril és el dia mundial de conscienciació de l'autisme i des del CEIP Beato Jacinto Castañeda, pretenem conscienciar sobre la realitat, les necessitats i drets de totes les persones amb trastorn de l’espectre autista.

Propostes d'activitats per al curs 2023-2024:

• Elaboració d'un mural amb el lema “Anomenem-ho pel seu nom”, amb la participació de l'alumnat dels diferents nivells del centre.
  • Farem un dibuix representant una carrera, la meta del qual es la “felicitat”, per tant els diferents participants representats amb cors han d'arribar a la METAFELICITAT. El fons del mural es un mosaic elaborat pels alumnes amb els colors representatius de l'autisme. L'alumnat de cada aula escriurà dins d'un cor tots els seus noms. A més, el dia que celebrem el Dia de l'Autisme cada alumne decorarà com vullga un cor com els del mural i s’exposaran als corredors per tal de donar visibilitat.
  • A la megafonia del centre sonarà a l'entrada i eixida del dimecres 29 "LA VIDA EN BLAU" de Johnny Wivels Band, el dijous 30 “MAREA DE GENTE” de Macaco i el divendres 31 no sonarà cap cançó per empatia a la hipersensibilitat que tenen moltes persones amb TEA.
  • El divendres 31 tots vindrem al centre amb un mocador o peça de roba de color blau, per tal de commemorar aquest dia.
  • Al llarg d’aquesta setmana,l'alumnat de la UECIL entrarà a diferents classes del Centre a contar un conte adaptat amb lectura pictogràfica.
  • A la megafonia del centre sonarà a l'entrada i eixida "No somos distintos" de Kutxi Romero i Motxilla 21, vos animen a que la visualitzeu, la teniu en aquesta mateixa entrada amb la seua lletra.
  • Activitats de sensibilització a l'aula.

A més, el centre participa en el III Concurs mural promugut per l'associació AXATEA amb la col·laboració de la Regidoria d'Educació, que té com a lema "Anomenem-ho pel seu nom", al voltant de la campanya del dia 2 d'abril de conscienciació sobre l'autisme i amb la finalitat de visibilitzar a aquest col·lectiu.

Vos convidem a que visualitzeu el següentes videos on s'explica qué és l'autisme i les característiques de les persones amb transtorn de l'espectre autista.

Direcció General Inclusió Educativa

Sota el lema ‘Un feliç viatge per la vida’, ens volem unir a la campanya del Dia mundial de conscienciació sobre l’autisme 2022, amb la finalitat de contribuir a generar cultures més inclusives i a millorar la qualitat de vida de les persones amb autisme i la de les seues famílies.

Cliqueu al boto.....

Amb aquesta cançó de Motxila 21 amb col·laboradors rockanrolers entre els que trobem Kutxi Romero (cantant de "Marea"), "El Piñas" (baixista de "Marea") i Enrique Villarreal "El Drogas" (cantant i baixista de "Barricada") volem enviar un missatge a favor de la inclusió escolar, professional i social de les persones amb TEA i, en general, de les persones amb diversitat funcional.