Projecte interdisciplinari Escacs

L’objectiu del projecte interdisciplinari d’escacs es que els alumnes, a més d’aprendre a jugar als escacs de manera competitiva, aprenguen diferents continguts relacionats con el món dels 64 escaques. Per a ells organitzarem ho curse en els bloqueges que s’aniran donant de manera conjunta.

1. Obertures
  2. Mig joc: Tàctica i estratègia
  3. Finals
  4. Història
  5. Campionats
  6. Reptes enigmàtics

Els 3 primers bloqueges somni bloquege exclusius per a aprendre escacs i en ells estudiarem les diferent parts del joc i s’aniran desenvolupant al llarg del curs de manera transversal, augmentant el nivell de profunditat en funció del rendiment de l’alumnat.

ho bloquege d’història, veurem com els escacs ha influït en la geopolítica internacional. També repassarem l’actualitat ajedrecística dels últims anys.

ho bloquege campionat es veuran els diferents tipus de campionat segons ho ritme de joc (clàssic, ràpid i llampec), sistemes d’aparellament i si somni individual o por equips. També s’estudiarà el sistema de puntuació Elo (Internacional i de plataforma d’internet).

En l’últim bloqueig, se li plantejarà als alumnes problema la resolució del qual requerix diferents tècniques i fins i tot un pensament divergent.