L’IES 25 d’Abril tanca el seu mes d’activitats al voltant del 8M i la igualtat de gènere

El nostre centre ha posat punt final a la iniciativa “Mes de la Dona del 25 d’Abril”, un conjunt d’accions i activitats dissenyades entorn del 8M i a la importància i necessitat de donar visibilitat a una lluita clau com és la lluita per la igualtat de gènere.

Actes reivindicatius, conferències, activitats de tutoria, exposicions… Són moltes les activitats que s’han dut a terme al llarg d’estes setmanes amb un doble objectiu, d’una banda, ressaltar aquelles situacions de desigualtat que encara patixen dones de tot el món i, per un altre, visibilitzar totes aquelles dones referents en els àmbits científic i artístic que durant dècades havien sigut invisibilitzades.

En primer lloc, es va celebrar un concurs de fotografia obert a la participació de tot el centre, alumnat i professorat. Tres fotografies van ser premiades pel seu missatge i originalitat: “Empoderament femení” de la professora Cynthia Salinas, “Esport femení” de l’alumna Valeria Conesa i “El vot femení” de l’alumna Laura Castillo. Per part seua, els alumnes de 2ºESO C van acudir a l’acte institucional del 8M organitzat per l’ajuntament en representació de tot el centre.

Empoderamiento femenino
Deporte femenino
El voto femenino

També, els alumnes de 3ºESO van assistir com a públic a un recital de poesia sobre les autores dones de la Generació del 27 en el qual va participar alumnat de 3ºB i 1ºA, s’ha comptat amb l’exposició d’Amnistia Internacional “Dones en lluita” i tots els grups de l’ESO han pogut gaudir de la clownferencia “Qui bé et vol et farà riure” de la psicòloga Amaia Prieto.

Finalment, els tutors i tutores i la resta del professorat també han realitzat diferents activitats vinculades a la reivindicació de la igualtat de gènere al llarg d’estes setmanes, com, per exemple, els audiovisuals que han preparat alguns alumnes amb la professora de Dibuix, Alicia Sinisterra.

Valentina González

Leire Torres