Programa d’acompanyament escolar (PAE)

El Programa d’Acompanyament Escolar (PAE) és una línia de compensació educativa que pretén millorar l’aprenentatge i el rendiment de l’alumnat a través d’activitats dirigides a millorar l’adquisició d’hàbits d’organització del treball i alé a l’estudi, millora d’habilitats per a la lectura i el càlcul, i altres activitats lúdiques de caràcter educatiu. Aquest programa es realitza fora de l’horari escolar quan determinats professors i professores repassen les matèries i ajuden en la realització de les tasques diàries a l’alumnat participant. Aquest programa està dirigit a alumnat de primer i segon d’ESO.

El programa té com finalitats específiques:

  1. Incrementar el percentatge d’alumnat que aconsegueix els objectius i les competències clau corresponents.
  2. Augmentar la taxa de titulació de l’alumnat en l’educació secundària obligatòria.
  3. Millorar la competència emocional i les habilitats d’interacció social de l’alumnat per a aconseguir una major integració socioeducativa.
  4. Desenvolupar accions per a previndre i compensar les desigualtats en educació des d’una perspectiva inclusiva.

Per a aconseguir tots aquests objectius es treballa amb l’alumnat de forma individual o en grup xicotet fora de l’horari lectiu per les vesprades, concretament de dilluns a dijous. L’horari és el següent:

  • 1r ESO: dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 16:00 a 17:50 hores.
  • 2n ESO: dimarts, dimecres i dijous de 16:00 a 17:50 hores.

La incorporació al programa de l’alumnat és voluntària, però exigeix un compromís per part de la família, tant respecte a l’assistència, com respecte a un adequat comportament i aprofitament del temps d’estudi. Per tant, les famílies han d’emplenar i lliurar una autorització de participació en el programa. Si les sol·licituds d’admissió al programa superen les places establides per a cada grup, s’establirà una llista d’espera, seguint criteris de prioritat i ordre de lliurament de les autoritzacions de participació en el programa.

Encara que, com s’ha dit, la participació és voluntària, els tutors i tutores poden fer recomanacions d’alumnat al qual se li considera que aquesta mesura pot ser profitosa per al seu progrés escolar.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies