Beques i ajudes

Les beques permeten als estudiants rebre ajudes econòmiques o de qualsevol altre tipus per a poder continuar els seus estudis. Així, en tots els nivells educatius es poden sol·licitar beques, encara que, lògicament, les opcions de sol·licitud i les quanties rebudes seran majors quan la matrícula siga en estudis postobligatoris on l’ensenyament va perdent el seu caràcter gratuït.

Així doncs, tant el govern d’Espanya com la Comunitat Valenciana oferixen una sèrie de beques i ajudes a l’estudi que és convenient conéixer i sol·licitar. A més, hi ha moltes empreses, fundacions o organitzacions privades que també tenen beques o ajudes per a estudiants.

Entre les beques i ajudes que es poden sol·licitar estan:

• Beques i ajudes per a alumnat de Batxillerat.
  • Beques i ajudes per a alumnat de Formació Professional.
  • Beques i ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
  • Beques i ajudes per a pràctiques en empreses i organismes.
  • Ajudes per a alumnes que es matriculen en determinats cicles formatius.
  • Beques i ajudes per al menjador i el transport escolar.
  • Ajudes per a participar en determinades activitats extraescolars.
  • Premis extraordinaris que reconeixen els mèrits de l’alumnat en cada etapa educativa.

Algunes webs on es poden consultar o sol·licitar beques i ajudes són:

• Becas de Educación. Portal del Ministeri d’Educació amb informació i enllaços a la seu electrònica per a poder tramitar les sol·licituds de beques i ajudes.
  • Becas y ayudas para estudiantes. Informació del Ministeri d’Educació sobre les beques i ajudes disponibles.
  • Subvencions a alumnat d’FP. Pàgina de la Conselleria d’Educació on s’informa de les ajudes a l’alumnat que està cursant cicles formatius.
  • Ajudes a alumnes de determinats cicles formatius. Pàgina de la Conselleria d’Educació que informa sobre les ajudes que pot rebre una alumna que es matricule en determinats cicles formatius on tradicionalment hi ha un baix percentatge de representació femenina.