La setmana passada, del 20 al 25 de maig, dos professores del nostre centre, Cristina Salgado (Llengua Castellana) i Teresa Marhuenda (Anglés), van participar en una experiència de Job Shadowing en el centre de formació professional IISS G. Salvemini, situat en Fasano (Itàlia), dins del marc del programa Erasmus+. Este institut italià, que oferix formació en diverses branques com a disseny gràfic, turisme, cuina, mecànica, electrònica, electricitat i assistència tècnica, va acollir durant tres dies a les docents espanyoles, les quals van poder observar classes en diferents nivells i especialitats, així com analitzar metodologies actives, estratègies d’inclusió i l’ús de ferramentes digitals en l’ensenyament de l’anglés en cicles formatius. Entre les activitats desenrotllades, destaquen l’assistència a classes amb alumnat amb necessitats educatives especials, la participació en dinàmiques basades en l’enfocament de flipped classroom, l’ús de ferramentes digitals i l’observació de bones pràctiques d’avaluació competencial. A més, van visitar tallers de mecànica, electricitat i domòtica, coneixent de primera mà com s’articula la formació tècnica a Itàlia. La mobilitat també va incloure activitats culturals i educatives, com a visites a les ciutats de Monopoli, Ostuni i Fasano, amb l’objectiu de conéixer el context sociocultural i el patrimoni local, en línia amb l’enfocament integral que promou Erasmus+. Estes visites permeten als participants comprendre millor la realitat educativa i cultural del país d’acolliment, enriquint l’experiència professional i personal. L’IES Gaia compta amb una sòlida trajectòria en projectes Erasmus, havent participat en nombroses mobilitats tant del professorat com de l’alumnat en els últims anys. Este curs, el centre continua apostant per la internacionalització educativa com a ferramenta d’innovació, inclusió i millora de la qualitat docent. Esta experiència ha obert noves possibilitats de col·laboració entre els dos centres i establix les bases per a futurs projectes conjunts, incloent-hi la possible volta del professorat o de l’alumnat en pròximes convocatòries.
