Horitzó universitari: visita d’Isidre Crespo

1r de Batxillerat: fins a l’Horitzó universitari i més enllà

El passat divendres 16 de febrer l’alumnat de 1r de Batxillerat va assistir a la primera sessió del programa “Horitzó universitari”, programat pel Departament de Valencià de l’institut. En aquest cas sota el títol “Claus per entendre Sor Isabel de Villena”, reberen la visita del professor Isidre Crespo (Valladolid, 1943).

Crespo ha exercit la docència durant més de 30 anys al mateix temps que ha dirigit cursos de reciclatge, edició de llibres de text, així com ha defensat una dilatada trajectòria com a investigador. De fet, és un dels estudiosos de l’obra de Joan Fuster, tal com podem observar a publicacions com ara Raons i paraules (1999), Aforismes, De viva veu: entrevistes (2003 i 2022) i alguns articles. Des de fa alguns anys es dedica a investigar la presència de la música en la literatura catalana, cosa que el va portar a rellegir els sermons vicentins o l’obra d’Isabel de Villena.

Convé destacar que l’alumnat va gaudir de les paraules del docent emèrit, a través de noves coneixences sobre l’escriptora i l’obra Vita Christi, tant que s’interessaren a participar i reflexionar amb un col·loqui al final de les sessions.

El Departament de Valencià confia a seguir oferint aquest tipus d’iniciatives, ja que facilita la motivació de l’alumnat al mateix temps que el forma per assolir noves metes acadèmiques.