El “Guardabosc” arriba a l’IES 25 d’abril

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat el projecte ‘Guardabosc’, una innovadora iniciativa d’educació ambiental dissenyada per a sensibilitzar a l’alumnat d’entre 10 i 16 anys en la prevenció dels incendis forestals. En nostre centre ha sigut seleccionat per a participar en la segona convocatòria per al curs 2023-2024, l’objetiu del qual és impulsar el treball amb programes medioambientals que desenvolupen, de forma creativa, la innovació pedagògica a través del contacte amb la natura. Generant així una actitud proactiva entre l’alumnado de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar, de respecte cap a la natura, de companyerisme, d’empatia i de treball en equip.

Una de les finalitats d’este projecte d’innovació educativa és generar un sentimient d’implicació de tota la societat en la prevenció dels incendis forestals, així com aprendre sobre la gestió sostenible que evite nous incendis. Per això, des del centre, volem impulsar este tipus d’actuacions per a prendre plena consciència de la emergència climàtica i la necessitat de cuidar els nostres boscs.

Este projecte consta de tres fases. La primera és de formació del professorat, a càrrec del personal especialitzat de la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals. La segona fase és d’aplicació teòrica a l’aula de les unitats didàctiques de ‘Guardabosc’, que s’imparteixen durant un periode d’entre 6 i 8 setmanes dins de l’horari lectiu. I, una tercera fase on, part de tots els centres implicats en esta segona jornada del projecte, realitza una posada en comú en espais naturals de la localitat o rodalies.