Recuperem el joc de pilota

Des del departament d’Educació Física de l’IES Maestrat fa temps tractem de recuperar el joc de pilota valenciana als nostres pobles. Aquest joc va estar practicat, en la modalitat frare, als nostres municipis fins als anys 50-60 tot i que en alguns com Xert i Traiguera encara es conserva.

Aquesta setmana hem pogut participar amb l’alumnat de l’institut al Campionat de Secundària de Pilota a l’escola que s’ha celebrat a Castelló en la modalitat de raspall.

Després de practicar l’activitat a classe i també als patis del nostre centre, ara hem anat a jugar a Castelló contra altres instituts. Amb un total de 32 alumnes vam conformar 5 equips mixtos per jugar contra els altres instituts.

L’experiència molt enriquidora i engrescadora. L’alumnat encantat! I el professorat entusiasmat!