En estos difícils moments molts voluntaris han vingut a ajudar en l’IES 25 d’Abril perquè puguem recuperar-nos el més prompte possible. Un grup de voluntaris que ha vingut diversos dies a ajudar al centre és el format per treballadors i treballadores de l’empresa d’enginyeria valenciana Grupotec. Estos voluntaris i voluntàries han vingut amb equip propi que ens ha permés netejar amb major rapidesa i facilitat tot el fang acumulat per la inundació patida. Tota la comunitat educativa de l’IES 25 d’Abril vol agrair el seu esforç i compromís desinteressat en l’ajuda prestada. Gràcies a ells els nostres alumnes tornaran abans a la normalitat.
Dimarts que ve 19 de novembre els cicles formatius de grau mitjà i grau superior de la família d’Instal·lació i Manteniment de l’IES 25 d’Abril reprendran les classes en el CIPFP Ciutat de l’Aprenent de València.
Degut a l’efecte de la inundació patida, les màquines, ferramentes i equips d’ensenyament del nostre centre han quedat inservibles o inoperatius en estos moments, per la qual cosa ens hem de traslladar de manera temporal al CIPFP Ciutat de l’Aprenent per a realitzar la part pràctica dels cicles que oferim. Estes pràctiques es combinaran amb l’ensenyament en línia.
El cicle formatiu bàsic de Fabricació i Muntatge començarà les classes en el CIPFP Ciutat de l’Aprenent també la setmana que ve, però encara s’ha de concretar el dia concret.
Per part seua, els cicles de la família de Comerç i Màrqueting seguiran de moment una formació exclusivament en línia. Esperem que puguen retornar a les instal·lacions del centre pròximament.
Volem agrair enormement tot l’esforç que està realitzant la comunitat educativa del CIPFP Ciutat de l’Aprenent per acollir-nos en estos difícils moments. Junts ho podrem superar!
Durant tot este cap de setmana s’han dut a terme labors de neteja del centre que principalment han consistit a llevar tot el fang acumulat. Gràcies al treball de les Brigades de Reforç d’Incendis Forestals (BRIF), la Unitat Militar d’Emergència (UME), l’Exèrcit de Terra i voluntaris de tota Espanya s’ha aconseguit eliminar la capa d’uns centímetres de fang que cobria totes les plantes baixes del centre.
Entre els voluntaris ha vingut Protecció Civil de Vilafant i La Jonquera, policies nacionals de Màlaga, guàrdies civils, persones de Jaén, de Madrid i de més llocs d’Espanya. A més, cal no oblidar el treball que ha realitzat tota la comunitat educativa de l’IES 25 d’Abril, tant professorat com alumnat i famílies.
Gràcies a tots ells estem més prop d’aconseguir la reobertura del nostre institut. Ara continuarem llevant el fang que encara queda i restablint els subministraments necessaris per al centre puga funcionar amb normalitat.
En el matí de hui dia 5 de novembre de 2024, els professors i professores de l’IES 25 d’Abril hem celebrat un claustre en línia per a decidir els primers passos a donar davant la situació excepcional en la qual ens trobem a causa de la DANA de la setmana passada. Així, davant la impossibilitat d’accedir al centre de moment, s’ha decidit intentar contactar de manera telefònica amb totes la famílies de l’al voltant de 700 alumnes i alumnes del nostre centre per a conéixer de primera mà la seua situació i necessitats, tant a nivell material com afectiu o emocional.
D’altra banda, ahir dilluns va revisar les instal·lacions del centre un tècnic de la Conselleria d’Educació en companyia d’un inspector educatiu. Una vegada en Conselleria es realitzen les valoracions oportunes, esperem que ens comuniquen els següents passos a seguir.
Finalment, volem recordar que durant la present setmana les classes estan suspeses.
Com saben, les conseqüències de la DANA estan sent devastadores i com no podia ser d’una altra forma el nostre centre s’ha vist molt afectat. La riuada d’aigua sobrevinguda ha tirat murs exteriors, murs d’edificis i ha arrasat amb la planta baixa de tots els edificis del centre. Com poden comprendre, en estes circumstànciesno és possible reprendre les classes.
Així doncs, el centre necessita una neteja de tot el llot acumulat, una revisió de l’estructura per a comprovar que continua sent segur, una reposició del material perdut o desbaratat i una posada a punt general abans de poder reprendre les classes.
Lamentant-ho molt no podem donar una data aproximada de la represa de les classes. Des de la Direcció General d’Infraestructures de la Conselleria d’Educació estan recaptant informació per a poder valorar les actuacions a realitzar.
En el centre estem a l’espera d’instruccions concretes per a saber com actuar davant esta situació. De moment, la Conselleria d’Educació ens ha comunicat que no és factible prestar el servici educatiu en la setmana del 4 al 8 de novembre de 2024.
La nostra directora, Inma Sánchez, desitja traslladar-vos estes paraules:
Estem consternats per tot l’esdevingut. Ens falten les paraules per a expressar tot el dolor que sentim. En estos moments, estem amb el poble d’Alfafar i amb la resta de localitats afectades.
El Secretari Autonòmic d’Educació, Daniel Mcevoy Bravo, desitja fer arribar el següent comunicat a tota la comunitat educativa afectada per les conseqüències de la DANA del passat dimarts 29 d’octubre de 2024.
L’Ajuntament d’Alfafar en exercici de les seues competències ha decidit acordar el tancament a partir de les 14.00 hores del dia 21 d’octubre de 2024 de col·legis, zones enjardinades, parcs, així com les activitats extraescolars, esportives i activades dels majors vista la situació climatològica i els plans d’emergència activats per la Generalitat Valenciana d’alerta roja a la Comarca de l’Horta Sud. Per tant, se suspenen en el dia indicat totes les activitats lectives en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar a partir les 14.00 hores.
Enguany els Erasmus Days organitzats per la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística de la Conselleria d’Educació s’han celebrat entre els dies 14 i 19 d’octubre de 2024. En esta setmana de celebració s’organitzen diversos esdeveniments i activitats relacionades amb el programa Erasmus+.
L’IES 25 d’Abril s’ha unit a estes celebracions mitjançant la realització d’una sèrie de reptes que ajuden a donar conéixer el programa Erasmus+ entre la comunitat educativa del centre. Així, el nostre alumnat del cicle de grau mitjà d’Activitats Comercials han realitzat les següents activitats.
Els passats dies 24 i 25 de setembre van tindre lloc les Jornades de Mobilitat Erasmus+ de Formació Professional a la ciutat autònoma de Ceuta. Per este motiu, dos professores de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar es van desplaçar a Ceuta per a poder assistir a este esdeveniment i conéixer les últimes novetats del programa Erasmus+.
En estes jornades es van realitzar diverses xarrades relaciones amb la convocatòria de 2024 del programa Erasmus+, així com informació sobre l’adequada gestió i recopilació de documentació que és necessària en implementar un projecte Erasmus+ en un centre educatiu. A més, un dels aspectes més interessants de les jornades va ser la presentació d’experiències d’èxit i la resolució dels dubtes que sempre poden sorgir en implementar un projecte d’esta envergadura.
Des de l’AMPA de l’IES 25 d’Abril es desitja comunicar el següent:
Benvolguts socis:
Des de l’Associació de Pares i Mares de l’IES 25 d’Abril, us convoquem a una assemblea ordinària, que tindrà lloc el pròxim dia 6 de novembre, a les 18:15h en primera convocatòria i a las18:30h en segona, en el saló d’actes del centre, amb els següents punts a tractar:
El dilluns 21 d’octubre de 2024 es va celebrar una sessió ordinària del Consell Escolar on es van tractar els següents assumptes:
Es va informar el consell sobre el Fons Social Europeu i les activitats que està finançant en el centre.
També es va informar sobre els documents que han d’incloure’s en la Programació General Anual del centre i que es realitzarà una pròxima reunió per a aprovar-la.
Es va aprovar el calendari escolar del present curs.
Un any més el Departament de Valencià juntament amb el Grup de Coordinació de la Biblioteca convoquen els tercers PREMIS MICROMALSONS 2024.
Enguany, a més dels guardons destinats a l’alumnat, s’afig el PREMI HOME DEL SAC al millor microrelat de terror escrit pel professorat!
Com s’exposa al cartell, s’anima a escabussar-se en el llac negre dels pensaments mitjançant la promoció de la literatura i de la llengua dels valencians, afavorint-hi el seu ús vehicular entre la comunitat educativa.
Es convoca a totes les famílies de l’alumnat de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar a les reunions d’inici de curs amb els tutors i tutores de cada grup. Estes reunions es realitzaran els dies 14, 15 i 16 d’octubre segons l’horari adjunt:
En estes reunions, les famílies rebran informació dels tutors i tutores sobre el centre, l’etapa i curs que corresponga, el grup de classe del seu fill o filla, l’AMPA, horaris i mitjans d’atenció a les famílies i, en general, qualsevol informació que es considere rellevant sobre el funcionament del centre. A més, els tutors i tutores resoldran els dubtes que es puguen plantejar.
El proper dilluns 7 d’octubre es realitzarà una reunió informativa per a les persones de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar interessades a participar en l’edició de 2025 de Com Sona l’ESO. En esta reunió, el professor de Música, Pascual Cardona, explicarà els aspectes econòmics i organitzatius que s’han de saber per a poder participar en esta edició del certamen. La reunió serà a les 18.00 hores en el Saló d’Actes del centre.
L’Espai Jove de l’Ajuntament d’Alfafar ha preparat una sèrie d’activitats per al mes d’octubre de 2024. En els cartells següents s’oferix més informació sobre aquest tema.
L’Espai d’Igualtat de l’Ajuntament d’Alfafar organitza un taller gratuït per a famílies sobre l’ús de xarxes socials i el mòbil. Este taller es realitzarà els dies 21 i 28 d’octubre de 18.30 a 20.00 hores. A més, per a les famílies interessades s’oferix un servici de guarderia de menors amb sol·licitud prèvia.
El 16 d’octubre 2024 celebrarem una reunió informativa amb totes les famílies de l’alumnat de francès interessats en participar en la movilitat a França amb la Beca Erasmus per al curs 2024-2025.
Como ja sabeu s’ha concedit la beca Erasmus escolar a l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril Alfafar, per poder visitar el centre escolar Jean Cocteau en Normadia, dins del programa Erasmus+
A la reunió s’informará del programa de visita de l’alumnat de francès al centre francès escolar, i se resoldran tots els dubtes que puguen sorgir.
Aquest alumnat visitarà el centre escolar francés Jean Cocteau en Ofranville a la regió francesa de Normandia durant una setmana de març, dins del programa d’intercanvi escolar entre centres organitzat pel departament de Francés, amb finançament Erasmus +.
Els alumnes estaran en el centre francés durant una setmana de març 2024, realitzant diferents activitats en el centre, tant pedagògiques com lúdiques, assistint a classes de francés i castellà.
També es duran a terme una sèrie de visites, diferents a les realitzades el curs passat per la regió, i previsiblement es durà a terme una visita a la ciutat de París.
Les mobilitats Erasmus en les quals participarà l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril, tenen una sèrie d’objectius que són principalment:
Valorar la diversitat cultural, la inclusió, i de la igualtat a través de les accions Erasmus.
Desenrotllar les habilitats lingüístiques i competències de dialogue intercultural dels alumnes.
Ampliar l’abast internacional de l’IES 25 d’Abril en el marc de l’Educació Escolar.
Obrir el procés d’internacionalització activat pel IES al territori i a la comunitat educativa.
Requisits per a l’alumnat que vulga participar en les mobilitats Erasmus + del curs 2024-25
2021-1-ES01-KA120-SCH-000041430
Ser alumne/a de l’IES 25 Abril.
Tindre la nacionalitat espanyola o europea.
No haver sigut expedientat o sancionat.
Estar estudiant francés en primera o segona llengua.
Tindre una bona actitud i interés per l’assignatura.
No tindre un informe desfavorable per part del tutor/a o cap d’estudis.
Ingressar una fiança de 150€.
Disposar d’un allotjament per a un alumne/a francés durant la visita del grup d’alumnes/as del centre escolar francés.
Aspectes que afavoriran la candidatura de l’alumne/a:
No haver participat en mobilitats en cursos anteriors.
Tindre una bona mitjana acadèmica en el curs actual.
Tindre coneixements en una segona llengua estrangera.
Tindre una bona disposició i compromís cap als projectes europeus.
El departament de francés al costat dels tutors/as valoraran les candidatures i decidiran els candidats/as que participen en el projecte.
L’alumnat la participació del qual siga rebutjada en primera instància, i sempre que complisca els requisits necessaris, formarà part d’una llista d’espera que cobrirà les possibles baixes.
Interessats/as, heu de parlar amb els professors del departament de francés.
Interessats/as han de completar este formulari i enviar-lo a mc.lesaeccatala@edu.gva.es
El pròxim dimarts 17 de setembre l’IES 25 d’Abril d’Alfafar organitza un jornada informativa sobre la implantació de la nova FP Dual en els instituts de la Comunitat Valenciana. En aquest acte intervindran Marta Armendia, Directora General d’FP de la Conselleria d’Educació i Cristina Vicente, Directora de l’Àrea de Formació de la Càmera de València, per a explicar les noves relacions que s’han de establir entre centres educatius i empreses a l’hora d’aplicar la nova FP Dual. Completaran l’acte dos membres de la comunitat educativa de l’IES 25 d’Abril, Antonio Martínez i Fernando Soler, els quals explicaran els aspectes més importants que han de tindre en compte els instituts en la organització interna d’aquesta nova normativa.
Les persones interessades en assistir a l’acte poden confirmar la seua assistència en el correu electrònic del centre, el 46016713@edu.gva.es. Us esperem!
S’informa que s’han generat vacants per a cursar cicles formatius en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar. Si el teu nom figura en la llista d’espera i encara seguixes interessat es comunica que es realitzaran unes sessions presencials d’adjudicació de vacants al setembre. Les convocatòries són les següents:
Cicle mitjà d’Activitats Comercials: dimecres 4 de setembre de 2024 a les 10:00 hores.
Cicle superior de Màrqueting i Publicitat: dimecres 4 de setembre de 2024 a les 10:30hores.
Cicle mitjà de Manteniment Electromecànic: dimecres 4 de setembre de 2024 a les 12:00 hores.
Cicle superior de Mecatrònica Industrial: dimecres 4 de setembre de 2024 a les 12:30 hores.
S’ha d’aportar l’original del requisit d’accés.
S’adjudicarà per orde de llista d’espera dels que acudisquen presencialment (o per mitjà de representant) a l’acte d’adjudicació.
Benvinguts i benvingudes al curs escolar 2024-2025!
Este curs les classes comencen el dilluns 9 de setembre de 2024 i, tal com és costum, s’ha elaborat per a eixe dia un horari d’acolliment de l’alumnat del centre. Este dia servirà per a conéixer al tutor o tutora, s’arreplegaran els llibres de text, s’entregaran els horaris i, en definitiva, s’informarà de tot el necessari per a poder començar el curs. L’endemà ja començaran les classes lectives en el seu horari normal.
Concedida la beca Erasmus escolar a l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril Alfafar, podent visitar el centre escolar Jean Cocteau en Normadia, dins del programa Erasmus+
L’Agència espanyola SEPIE ha atorgat de nou per al curs 2024-2025 la beca ERASMUS + per als i les alumnes que estudien francés en l’IES 25 Abril Alfafar.
Estos alumnes/as visitaran el centre escolar francés Jean Cocteau en Ofranville a la regió francesa de Normandia durant una setmana de març, dins del programa d’intercanvi escolar entre centres organitzat pel departament de Francés, amb finançament Erasmus +.
Els alumnes estaran en el centre francés durant una setmana de març 2024, realitzant diferents activitats en el centre, tant pedagògiques com lúdiques, assistint a classes de francés i castellà.
També es duran a terme una sèrie de visites, diferents a les realitzades el curs passat per la regió, i previsiblement es durà a terme una visita a la ciutat de París.
Les mobilitats Erasmus en les quals participarà l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril, tenen una sèrie d’objectius que són principalment:
Valorar la diversitat cultural, la inclusió, i de la igualtat a través de les accions Erasmus.
Desenrotllar les habilitats lingüístiques i competències de dialogue intercultural dels alumnes.
Ampliar l’abast internacional de l’IES 25 d’Abril en el marc de l’Educació Escolar.
Obrir el procés d’internacionalització activat pel IES al territori i a la comunitat educativa.
Requisits per a l’alumnat que vulga participar en les mobilitats Erasmus + del curs 2024-25
2021-1-ES01-KA120-SCH-000041430
Ser alumne/a de l’IES 25 Abril.
Tindre la nacionalitat espanyola o europea.
No haver sigut expedientat o sancionat.
Estar estudiant francés en primera o segona llengua.
Tindre una bona actitud i interés per l’assignatura.
No tindre un informe desfavorable per part del tutor/a o cap d’estudis.
Ingressar una fiança de 150€.
Disposar d’un allotjament per a un alumne/a francés durant la visita del grup d’alumnes/as del centre escolar francés.
Aspectes que afavoriran la candidatura de l’alumne/a:
No haver participat en mobilitats en cursos anteriors.
Tindre una bona mitjana acadèmica en el curs actual.
Tindre coneixements en una segona llengua estrangera.
Tindre una bona disposició i compromís cap als projectes europeus.
El departament de francés al costat dels tutors/as valoraran les candidatures i decidiran els candidats/as que participen en el projecte.
L’alumnat la participació del qual siga rebutjada en primera instància, i sempre que complisca els requisits necessaris, formarà part d’una llista d’espera que cobrirà les possibles baixes.
Interessats/as, heu de parlar amb els professors del departament de francés.
Interessats/as han de completar este formulari i enviar-lo a mc.lesaeccatala@edu.gva.es
Ja estan disponible els llistats d’admesos i no admesos definitius per als cicles de grau mitjà i grau superior que s’impartixen en el centre. Són els següents:
L’Ajuntament d’Alfafar ha comunicat a l’IES 25 d’Abril la concessió d’una subvenció de 5.129,50€ per al curs 2023-2024. L’objecte d’esta subvenció és la realització d’activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat educativa en el centre.
D’esta manera, l’institut pot dedicar esta subvenció a comprar materials que desenvolupen el projecte educatiu, a adquirir recursos materials fungibles, a l’adquisició d’equips per al procés de la informació, a activitats extraescolars o a àgapes, tot això amb els límits i controls establits en l’ajuda.
Com a exemple, podem indicar que part d’esta ajuda s’ha dedicat a la participació del centre en les diverses activitats i campionats de colpbol on un equip de l’institut va ser tercer en el campionat d’Espanya. Altres usos ha sigut la compra de material didàctic o esportiu.
L’IES 25 d’Abril vol agrair al poble d’Alfafar representat pel seu Ajuntament tota l’ajuda i suport que rep en la labor exercida.
L’Ajuntament d’Alfafar organitza este estiu l’Espai Concilia que es realitzarà de l’1 al 14 d’agost. Esta activitat és un servici de conciliació per a famílies d’Alfafar, dins del Pla Corresponsables.
En el cartell està tota la informació, les inscripcions comencen el dilluns. Davant qualsevol dubte es pot realitzar la consulta pels mitjans indicats en el cartell.
Les places són limitades, qui vulga inscriure’s ha de contactar com més prompte millor.
El passat dia 14 de juny de 2024 es van comunicar els resultats dels exàmens de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) en la seua convocatòria ordinària. Tot l’alumnat de l’IES 25 d’Abril que es va presentar a estes proves ha aconseguit superar-les.
Enhorabona a l’alumnat pel seu esforç i resultats obtinguts!
Cada curs celebrem un concurs d’arts escèniques. L’alumnat, tutoritzada por professorat de Música i Castellà, realitzen un projecte escènic davant de públic. Cançons, teatre, recitals de poesia o ball són algunes de les propostes.
Este curs 23-24 els guanyadors de LIRICA són:
1r premi. Obra de teatre. L’ascensor. Escrita i representada por alumnat de 1° Batxillerat.
2° premi. Les estaciones del cor. Recital de poesies escrites por l’alumnat, acompanyades con balle i música composta por els alumnes i les alumnes de 1° ESO B,C i D
3r premi. Els jocs de la fam. Adaptació teatral con música composta por l’alumnat de 4 ESO A.
Ja estan disponibles els llistats de les qualificacions definitives de les proves d’accés a cicles formatius realitzades en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar. Tenim dos llistats: el primer mostra la relació de persones aptes, ja que han obtingut una nota de cinc o més en el total de les proves d’accés, mentres que el segon llistat mostra les notes de cadascun dels exàmens realitzats.
Entre el dilluns 17 de juny de 2024 i el dimecres 26 de juny de 2024 es realitzaran en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar els exàmens de l’avaluació extraordinària dels cicles formatius de grau bàsic, grau mitjà i grau superior. La dates i hores concretes de cada examen es poden trobar en el següent document.
El 30 de maig s’ha produït la jornada que ha tancat la nostra participació en el Projecte d’Innovació Guardaboscos del curs 2023-2024. Esta s’ha realitzat en el Llac de l’Albufera d’Anna, al parc infantil (reserva natural d’Espanya).
En esta jornada, hem pogut reflexionar al costat de tots els centres educatius participants; compartint les experiències viscudes al llarg del curs. En ella, s’ha reflexionat sobre la fase de preparació del projecte, s’ha valorat l’eixida al medi natural i s’han plantejat unes propostes de millora.
En definitiva, ha sigut una experiència enriquidora i un inici per a poder continuar treballant estos continguts que promouen bones pràctiques en el nostre alumnat. Tot això, amb la finalitat de donar-li el valor i la importància que es mereix el nostre entorn natural.
Els alumnes i les alumnes de segon any de Grau Mitjà d’Activitats Comercials de l’IES 25 Abril Alfafar, han tornat de les seues estades de 3 mesos en pràctiques en diferents empreses europees, en els destins sol·licitats:
Italia
Irlanda
França
L’alumnat del nostre institut va realitzar la part del curs de segon any d’Activitats Comercials, realitzant les seues pràctiques en empreses, i centres comercials de la Ciutat de Vast a Itàlia, Marseille a França i Galway a Irlanda, dins del projecte escolar ERAMUS + VET que té el centre acreditat.
Els alumnes i les alumnes del nostre institut van eixir l’1 de març de 2024 i han estat en els seus destins europeus fins al 30 de maig 2024, realitzant diferents activitats pedagògiques, professionals i lúdiques, durant la seua estada en estos països Europeus.
Les mobilitats Erasmus en les quals participa l’alumnat del cicle d’Activitats Comercials de l’IES 25 Abril tenen una sèrie d’objectius que són principalment:
Desenvolupament d’habilitats lingüístiques i competències d’atenció al client que afavorisquen la fidelització i habilitats necessàries per a l’aplicació d’un comerç electrònic..
Millora de la qualitat educativa per a la formació d’un alumnat més ben qualificat mitjançant la cooperació entre centres escolars i empreses.
Millora de les competències d’internacionalització del Consorci i ampliació de la seua àrea d’influència mitjançant l’adhesió contínua de nous membres nacionals i xarxes de socis europeus
Millor ús del comerç electrònic i del màrqueting digital en l’àmbit local mitjançant la creació d’una xarxa de suport escola-pime-professionals.
Tots estos objectius s’han anat complint, igual que amb els seus companys de francés, gràcies a les diferents activitats i pràctiques en les quals els alumnes i les alumnes de l’IES 25 Abril d’Activitats Comercials han anat participant. Al costat de les diferents activitats professionals propostes per les empreses on es duien a terme les pràctiques formatives, l’alumnat també van poder visitar alguns llocs com Roma, Nàpols o Dublín, per a finalment, una vegada acabades les pràctiques, tornar en vol a València.
A continuació es poden trobar els llistats de qualificacions provisionals de les proves d’accés a cicles formatius realitzades en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar. Tenim dos llistats: el primer mostra la relació de persones aptes ja que han obtingut una nota de cinc o més en el total de les proves d’accés, mentre que el segon llistat mostra les notes de cadascun dels exàmens realitzats.
Una vegada publicades les notes, s’inicia el període de reclamació de les qualificacions. Aquest període comprén els dies 3, 4 i 5 de juny. Si algú no està conforme amb alguna nota i vol presentar una reclamació, pot fer-lo a través de la secretaria del centre.
Des del departament d’Educació Física i seguint amb l’itinerari plantejat a l’assignatura d’Economia es va realitzar una eixida cicloturística visitant els espais investigats al projecte del Guardabosc.
Les investigacions realitzades se centraren en estes quatre parts:
S’han publicat en la web de la Conselleria d’Educació dedicada a les preinscripcions universitàries les noves ponderacions que entraran en vigor per a la preinscripció en la universitat el pròxim curs 2025-2026. Per a accedir a totes aquestes ponderacions es pot seguir aquest enllaç.
Aquesta informació és molt rellevant per a l’alumnat que es matricularà aquest curs en segon de Batxillerat, ja que condicionarà les seues possibilitats d’accés a la carrera que vulga cursar. Així doncs, s’hauria de triar en la matrícula les matèries que més ponderen.
Si es desitja ampliar la informació o rebre consell es pot contactar amb les orientadores del centre, o bé, amb algun membre dels equips docents de Batxillerat.
El passat 24 de maig del 2024, el nostre institut va tenir el plaer d’organitzar una enriquidora jornada de formació d’alumnat mediador. Aquest esdeveniment va reunir tant estudiants com professorat amb l’objectiu de capacitar futurs mediadors i promoure un ambient de convivència i respecte a la nostra comunitat educativa.
La planificació de la jornada va començar mesos abans, amb un equip dedicat que va treballar àrduament per assegurar que cada detall estigués coordinat. L’organització va incloure el disseny d’activitats dinàmiques i participatives per garantir que l’alumnat poguera aprendre de manera pràctica i efectiva. Per això, es van preparar materials didàctics i espais adequats per a les diverses activitats.
El dia va començar amb una càlida benvinguda per part de la directora de l’institut, Inma Sánchez, seguida d’una xerrada sobre la importància de la mediació escolar i el paper crucial dels mediadors en la creació d’un entorn escolar positiu. Entre els diferents tallers que es van plantejar, destaquen els següents:
1. Tallers Interactius: els estudiants van participar en tallers que van cobrir una varietat de temes, des de tècniques de comunicació i escolta activa fins a estratègies per a la resolució de conflictes.
2. Simulacions de Mediació: una de les activitats més destacades va ser la realització de simulacions de mediació. Els estudiants van practicar com abordar i resoldre conflictes reals en un entorn controlat, cosa que els va permetre aplicar allò aprés, així com rebre retroalimentació constructiva.
3. Sessions de Grup: els participants es van dividir en grups per discutir i compartir experiències sobre conflictes comuns a l’entorn escolar i com abordar-los. Aquestes sessions van fomentar l’intercanvi d’idees i la creació d’estratègies col·laboratives.
La jornada va ser tot un èxit, amb una alta participació i un feedback molt positiu per part dels estudiants. Els assistents van destacar la utilitat dels tallers i els nous mediadors van expressar el seu compromís i motivació per aplicar allò aprés.
Volem agrair especialment a tots els estudiants participants, a l’equip organitzador per la seua dedicació i esforç i, especialment, a la direcció del centre per permetre’ns organitzar, un any més, aquesta jornada de formació.
Gràcies a tots per la vostra participació i entusiasme! Junts estem construint un institut més just i solidari.
L’alumnat de 1er de batxillerat científic de l’IES 25 d´abril està realitzant diverses activitats relacionades amb el projecte guardaboscos. Una d’eixes activitats va consitir en fer planters de plantes aromàtiques com el romer, la lavanda, la sàlvia o el timó. Al cap d’unes setmanes les llavors germinades es van plantar al llarg del perímetre de l’hort escolar que tenim al centre. Durant la preparació dels planters i el posterior transplantament de les llavors germinades comentàvem les cures, les propietats i els usos d’estes plantes. Amb estes activitats es pretén apropar a l’alumnat al coneixement de les plantes aromàtiques del mediterrani.
Els alumnes i les alumnes de l’IES 25 Abril Alfafar, van visitar el centre escolar francés Jean Cocteau en Ofranville a la regió francesa de Normandia durant una setmana al mes de març, dins del programa d’intercanvi escolar entre centres, organitzat pel departament de Francés, amb finançament Erasmus +
L’alumnat va estar en el centre francés durant la setmana del 21 de març fins al 27 de març 2024, realitzant diferents activitats en el centre tant pedagògiques com lúdiques, i assistint a classes de francés i castellà.
Les mobilitats Erasmus en les que hi participa l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril, tenen una sèrie d’objectius que són principalment:
Valorar la diversitat cultural, la inclusió, i de la igualtat a través de les accions Erasmus.
Desenvolupar les habilitats lingüístiques i competències de diàleg intercultural de l’alumnat.
Ampliar l’abast internacional de l’IES 25 d’Abril en el marc de l’Educació Escolar
Obrir el procés d’internacionalització activat per l’IES al territori i a la comunitat educativa
Tots estos objectius s’han anat complint, gràcies a les diferents activitats en les quals els alumnes i les alumnes de l’IES 25 Abril de francés han anat participant, tant en l’institut com en el seu desplaçament al centre francés. Al costat de les diferents activitats pedagògiques proposades en el centre Jean Cocteau, i passar una setmana d’immersió lingüística i cultural en Ofranville els alumnes també van poder visitar alguns llocs com Etretat, Dieppe, per a finalment van dur a terme una visita cultural a París i una excursió lúdica al parc Disneyland París, tornant finalment per vol a València.
La Conselleria d’Educació ha publicat la convocatòria de subvencions per a l’alumnat que cursa Formació Professional en centres amb finançament públic durant el present curs 2023-2024.
L’alumnat que pot optar a estes subvencions ha d’estar cursant Formació Professional este curs en alguna d’estes modalitats:
Formació Professional Dual en administracions públiques.
Formació en empreses allunyades del centre educatiu, Dual o Formació en Centres de Treball.
Desplaçament, residència i manutenció.
Les quanties individuals que podrien correspondre a cada alumne o alumna són:
Formació Professional Dual en administracions públiques: 1.300 euros.
Formació en empreses: 400 euros.
Desplaçament, residència i manutenció: 1.200 euros.
El període de sol·licitud d’estes subvencions estarà obert entre el 25 de maig i el 5 de juny de 2024.
En este enllaç es pot accedir a la pàgina de Subvencions a Alumnat d’FP de la Conselleria d’Educació amb més informació i l’accés al tràmit de sol·licitud.
Recorda que en l’institut podem ajudar-te o informar-te sobre esta o altres convocatòries que vagen eixint. Què no se’t passe el termini!
El divendres 26 d’Abril de 2023, l’alumnat de l’IES 25 D’Abril va gaudir d’una eixida al Parc Natural de l’Albufera. Gràcies al projecte d’innovació Guardabosc realitzarem al costat de l’agent mediambiental un itinerari paisatgístic por el parc natural. Este ens va permetre visualitzar els diferents incendis patits enguany i portar a la pràctica els nostres coneixements sobre la prevenció d’estos. Este itinerari va començar en la mallada del Quarter i va finalitzar en el Muntanyar del Pujol i el Llac Artificial. A més a més, dels incendis, vam poder gaudir de la fauna i flora que caracteritza el Parc Natural de l’Albufera. Esta eixida ens ha permés gaudir i compartir temps entre nosaltres, al costat de la nostra realitat natural més pròxima.
En el projecte guardabosc alguns alumnes de 1r A, B, C i D han fabricat caixes nius amb fusta de pi sense tractar a les que posteriorment se les va imprimir dues capes d’oli de llinosa per a evitar el seu deteriorament a l’exterior. Aquestes seràn col·locades en les proximitats de l’hort escolar per afavorir la biodiversitat en entorns urbans.
REALITZACIÓ DE CARTELLS EXPLICATIUS DEL PROJECTE GUARDABOSC
L’alumnat de 1r ESO C i D ha realitzat cartells explicatius sobre diversos aspectes del projecte guardabosc, entre ells els següents:
Explicació del triangle del foc
Com apagar un incendi
Propagació dels incendis forestals
Conseqüències dels incendis. Han elaborat els cartells en grups de manera cooperativa a partir del conceptes explicats en classe. Una vegada realitzats cada grup ha fet una exposició en grup on han posat en comú els diferents aspectes treballats a la resta de la classe.
L’Ajuntament d’Alfafar organitza unes Olimpíades Familiars el divendres 24 de maig de 2024. L’esdeveniment es realitzarà en la Plaça de l’Ajuntament a les 17.30 hores. Es realitzaran activitats de tir amb arc, carrera de sacs gegants, laberint, etc. Les persones interessades a participar es poden inscriure en el SAC fins al 23 de maig.
Des de l’assignatura d’anglès, l’alumnat participant en el projecte de Guardaboscos ha creat diferents cartells en els que ha posat en pràctica el vocabulari treballat i après en classe. Així, en grups diferents han dissenyat les següents imatges:
Diferents causes dels incendis
Triàngle del foc
Diferents estrats de vegetació
Avís d’informació del nivell d’emergència
Croquis general de les infraestructures de prevenció d’incendis
En la matèria d’Economia de primer de Batxillerat, dins del Projecte Guardaboscos, l’alumnat ha realitzat una investigació sobre la situació geogràfica, ecològica i econòmica de l’entorn pròxim a Alfafar, concretament ens hem centrat en la zona del Saler i L’Albufera de València. Així, després de l’explicació de la part teòrica del projecte, l’alumnat de classe es va dividir en quatre equips que van investigar sobre un aspecte concret d’eixe entorn per a, posteriorment, exposar els resultats a classe i obtindre una visió completa de la situació de la zona.
Les investigacions realitzades es van centrar en estes quatre parts:
L’Albufera.
Platja El Saler.
Devesa del Saler.
Urbanitzacions i poble del Saler.
Tots els equips van buscar informació sobre aspectes geogràfics, històrics, biològics, usos humans i econòmics, situació forestal actual i mesures de prevenció d’incendis implementades.
Una vegada acabada la part teòrica d’investigació i exposició, l’alumnat va poder comprovar in situ la situació real de la zona investigada gràcies a la visita guiada que es va poder realitzar amb les explicacions i guia del tècnic forestal assignat al nostre centre.
L’ IES 25 d’Abril s’ha sumat el 17 de maig, a la commemoració del Dia Internacional contra la Homofòbia, Transfòbia y Bifòbia. En l’acte de reivindicació, l’alumnat de 1er ESO ha participat en la lectura d’un manifiest i la realització d’un mural amb tots els missatges contra la LGTBI- fobia que l’alumnat ha deixat al llarg d’estes setmanes en una bústia especial per a l’ocasió
S’han publicat en la web de la Conselleria d’Educació les instruccions actualitzades per a la matrícula de la PAU del curs 2023-2024. Per a accedir a tota aquesta informació es pot seguir aquest enllaç.
En aquesta pàgina podem trobar, a part de les instruccions, el calendari i horari de les proves, així com models d’examen i la resta d’informació rellevant que han de conéixer les persones interessades a presentar-se a aquestes proves.
Dilluns que ve 20 de maig de 2024 i dimarts que ve 21 de maig de 2024 es realitzaran les proves d’accés tant a grau mitjà com a grau superior en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar. Així, les proves d’accés a grau mitjà seran en horari de matí, mentres que les proves d’accés a grau superior seran en horari de vesprada.
HORARIS DE LES PROVES
Les proves d’accés a grau mitjà es realitzaran en les següents dates i hores:
Dilluns 20 de maig de 2024.
09.00 a 10.00 hores: Llengua i Literatura (a triar entre Valencià o Castellà).
10.15 a 11.00 hores: Anglés.
11.30 a 12.30 hores: Ciències Socials, Geografia i Història.
Dimarts 21 de maig de 2024.
09.00 a 10.00 hores: Matemàtiques.
10.15 a 11.00 hores: Ciències Naturals.
11.30 a 12.30 hores: Tractament de la Informació i Competència Digital (TICD).
Les proves d’accés a grau superior es realitzaran en les següents dates i hores:
Dilluns 20 de maig de 2024.
15.00 a 16.15 hores: Llengua i Literatura (a triar entre Valencià o Castellà).
16.30 a 17.45 hores: Anglés.
18.00 a 19.15 hores: Matemàtiques.
19.30 a 20.15 hores: Tractament de la Informació i Competència Digital (TICD).
Dimarts 21 de maig de 2024.
16.00 a 17.15 hores: Apartat b1 de la part específica.
17.30 a 18.45 hores: Apartat b2 de la part específica.
La part específica de l’opció d’Humanitats i Ciències Socials està formada per: Història del Món Contemporani, Economia de l’Empresa i Geografia (a triar dos d’elles).
La part específica de l’opció de Tecnologia està formada per: Dibuix Tècnic II, Tecnologia Industrial II i Física i Química (a triar dos d’elles).
NORMES DE LES PROVES
L’IES 25 d’Abril ha establit una sèrie de normes per a les proves d’accés a cicles. Són les següents:
En les proves d’accés a grau mitjà és necessari estar a les 8.30 hores per a poder comprovar la identitat de les persones que es presenten a totes les proves. Si alguna persona no es presenta a tots els exàmens ha d’estar mitja hora abans que comence l’examen al qual es presente. En el cas de les proves d’accés a grau superior s’ha d’estar 15 minuts abans del començament de l’examen al qual es presente cada persona.
Per a acreditar convenientment la identitat és necessari presentar el corresponent document identificatiu: DNI, passaport, targeta d’identitat d’estranger o visat d’estudis. Esta identificació s’ha de presentar abans d’entrar en el Saló d’Actes, que és on es realitzen els exàmens, i s’ha de deixar damunt de la taula durant tot el temps que duren les proves.
No és possible eixir d’un examen fins que no hagen transcorregut almenys 15 minuts des del seu començament. Això és així ja que només es permetrà entrar en un examen a les persones que arriben un màxim de 15 minuts tard.
Les persones que es presenten a les proves han de comportar-se de manera adequada durant tot el temps que duren les proves. Si una persona no es comporta correctament podrà ser expulsada de l’examen.
Durant les proves es pot tindre damunt de la taula el següent material: bolígrafs, llapis, goma d’esborrar, regla, calculadora, document identificatiu i una botella d’aigua. La resta d’objectes s’han de deixar al fons del Saló d’Actes.
En la part específica de les proves d’accés a grau superior es pot triar l’orde dels exàmens a realitzar, però el descans de 15 minuts entre examen i examen s’ha de realitzar dins del mateix Saló d’Actes.
El dia anterior, el dimecres 8 de maig, a l’IES 25 abril vam rebre la visita de 6 professors i professores de Matemàtiques i Tecnologia entre altres assignatures, visitant el nostre centre, dins de la nostra particular celebració del dia d’Europa, el 9 de maig i com a part de la beca ERASMUS + que tenim al centre.
Aquests professors i professores van preguntar pel sistema escolar espanyol, van visitar les nostres instal·lacions i van passar una estona al taller de Tecnologia, on els professors Bernardo i Pilar amb unes alumnes van mostrar al professorat visitant alguns dels treballs fets, com el pont, el far, el circuit eòlic, també van visitar al professor J.M. Bleda al laboratori on estava donant classe, així com el taller de Mecatrònica on van veure a l’alumnat del cicle formatiu treballant en el taller.
Què els va agradar?
Principalment l’acollida del professorat, els treballs dels alumnes de tecnologia, i van trobar molt interessant alguns programes que tenim al centre com el PAC, la FP Bàsica, i curiosament l’aula de convivència, ja que van explicar que en Itàlia això no existeix. També van trobar molt interessant els partits de Colpbol que s’estaven jugant al pati, i van preguntar per les regles de aquesta competició esportiva.
Què els va sorprendre?
Van preguntar per les mesures de seguretat en el taller de mecatrònica, ja que van considerar que els alumnes estaven treballant sense protecció. Segons la legislació italiana, els alumnes han de dur guants, botes, ulleres per protegir els ulls i una màscara de protecció, que els nostres alumnes no portaven. També es van interessar pel protocol de seguretat sanitària en cas de accident.
Finalment
Van tornar a Itàlia portant-se l’experiència del nostre institut, experiència positiva, segons van dir i molt agraïts amb la nostra acollida. De nou, l’IES 25 Abril participa activament en les accions de internacionalització de l’ensenyament amb la beca Erasmus+ en una setmana tan especial, com la setmana del dia de Europa, el 9 de maig.
Interessats en participar
Recordeu que el alumnat de 2º de grau mitjà de Activitats Comercials, teniu la possibilitat de fer les pràctiques als destins europeus com Malta, Irlanda, França, Bèlgica e Itàlia i l’alumnat de Francés de la ESO podeu participar en la experiència Erasmus + escolar anant a Normandia, França.
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.