Projecte Natura

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’assignatura Projecte de Investigació formaran part d’un projecte APS desenvolupat per la Universitat de València anomenat Projecte Natura (fotos). En aquest projecte, un alumne de 4t del grau de Biologia, Víctor Pobes Bailo, el qual està tutoritzat per Begoña Renau Morata, professora del Departament de Biologia Vegetal de la UV que imparteix classes a la Facultat de Ciències Biològiques i a la de Farmàcia. La seva tasca d’investigació la desenvolupa al grup de recerca “Metabolisme primari i enginyeria metabòlica vegetal (MePiVe)“.

El projecte s’organitzarà en una sèrie de sessions teòrico pràctiques on Víctor Pobes explicarà als nostres alumnes el seu projecte, anomenat Les plantes aromàtiques, unes grans aliades a l’hort. Aquest projecte se centrarà en l’estudi dels olis essencials de les plantes aromàtiques i el possible efecte quimioatrayent sobre la fauna auxiliar o quimiorepel·lent davant les plagues.

Un cop finalitzades les sessions teòriques i realitzades les pràctiques relacionades amb l’extracció d’olis essencials, començarà el paper actiu dels nostres alumnes, els quals, amb els coneixements adquirits hauran d’organitzar un taller teòric pràctic als alumnes de 2n i 3r de primària del col·legi Sant Joan de Ribera de Burjassot. Aquest taller haurà de ser creat pels alumnes de 1r de Batxillerat i tindrà una finalitat lúdica, creativa i d’aprenentatge del paper dels insectes a l’ecosistema de l’hort escolar.

Des del Departament de Biologia i Geologia ens sembla una iniciativa molt interessant no només pel seu caràcter educatiu, sinó pel paper d’aprenentatge de servei a les escoles del nostre entorn, fomentant la col·laboració activa entre centres de la localitat de Burjassot.

Adjuntem la presentació del projecte.