CiènciaLab

El passat 23 de Març els alumnes de 4t de l’ESO A i B van visitar les instal·lacions de la Universitat Politècnica de València per fer uns tallers pràctics organitzats pel programa CienciaLab. Aquesta activitat ha estat organitzada pels Departaments de Biologia i Física i Química, amb els seus professors, Empar Navarro Gil i Santiago Sirera García.

Es van fer dos tallers pràctics: Geolocalització i Ciència aplicada al Geocaching i Cinètica aplicada a moviments humans i d’animals.

L’activitat de Geocaching va ser molt entretinguda. Els alumnes havien de superar una sèrie de reptes fins arribar a una clau que consistia en les coordenades GPS d’un geocaché, és a dir, un objecte que estava amagat al recinte universitari. Els alumnes van mostrar gran interès i motivació per aquesta activitat, que sens dubte servirà al professorat per poder elaborar activitats basades en aquest sistema de joc (https://www.geocaching.com/play).

Al taller de cinemàtica, els nostres alumnes van aprendre a manejar programes informàtics de fàcil ús, en què insertaven un vídeo del salt d’una llagosta i posteriorment trobaven gràfiques de la trajectòria, velocitat i acceleració. Finalment amb una app de mòbil, els alumnes van poder mesurar la seva acceleració en el moment d’un salt i així comparar el salt humà amb el de la llagosta. Sens dubte, igual que el primer taller, va ser una activitat molt útil per a les assignatures de Física i Biologia en futurs projectes de classe.

Us adjuntem les fotografies més representatives d’aquesta activitat.