Projecte Natura UV

«Natura maxime miranda in minimis»

«La naturalesa es pot admirar majorment en les coses més xicotetes»

(Plini el Vell, Història Natural, 11, 1)

Els alumnes de 1r de Batxillerat en l’assignatura de Projecte d’Investigació han format part d’una APS desenvolupada per la Universitat de València denominada Projecte Natura. En aquest projecte participa un alumne de 4t del Grau de Biologia, Víctor Pobes Balle, qui està tutoritzat per Begoña Renau Morata, professora del Departament de Biologia Vegetal de la UV. La seua labor d’investigació la desenvolupa en el grup “Metabolisme primari i enginyeria metabòlica vegetal” (MePiVe).

El projecte es va organitzar en una sèrie de sessions teoricopràctiques en les quals Víctor Pobes explicarà als nostres alumnes el seu projecte, anomenat “Les plantes aromàtiques, unes grans aliades en l’hort”. Aquest projecte es va centrar en l’estudi dels olis essencials de les plantes aromàtiques i el possible efecte quimio-atraient sobre la fauna auxiliar o quimio repel·lent davant les plagues.

Una vegada finalitzades les sessions teòriques i realitzades les pràctiques relacionades amb l’extracció d’olis essencials, els nostres alumnes van posar en pràctica els coneixements adquirits impartint una sèrie de tallers teoricopràctics amb els alumnes de 6é de primària del col·legi Sant Joan de Ribera de Burjassot. Aquest taller va ser creat pels alumnes de 1r de Batxillerat i va tindre una finalitat lúdica, creativa i d’aprenentatge del paper dels insectes en l’ecosistema de l’hort escolar.

Des del Departament de Biologia i Geologia ens sembla una iniciativa molt interessant no sols pel seu caràcter educatiu, sinó pel seu paper d’aprenentatge de servei a les escoles del nostre entorn, fomentant la col·laboració activa entre centres de la localitat de Burjassot.

Ací poden visualitzar el vídeo oficial del projecte; d’altra banda adjuntem les fotografies més representatives en el cos de text, a més poden accedir a materials complementaris, com els vídeos registrats a l’aula i la presentació de Victor Pobes, prement ací. Cal destacar que aquest projecte va ser exposat en la fira de Expociencia del present any, en la qual Víctor va ser guardonat amb el 2n premi. Des del Centre volem felicitar a Víctor pel seu gran compromís, professionalitat i entusiasme en totes les sessions que ha realitzat en el nostre centre.