Elecció llengua base

Consulta per a l’elecció de la llengua base

Des del 25 de febrer de 2025, a les 9:00 hores, fins al 4 de març de 2025, a les 14:00 hores, les famílies de l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO podran participar en la consulta per a triar la llengua base (valencià o castellà) aplicable a partir del curs escolar 25-26. Per a això, hauran d’accedir a la següent URL: https://consulta.gva.es.

Procés de participació

Per a participar en la consulta, és necessari accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es, seleccionar l’alumne/a i introduir el Número d’Identificació de l’Alumnat (NIA), que es troba en la fitxa de dades personals.

Descarregar annex de l’Ordre 2/2025: [Enllaç de descàrrega]

Des del 17 de febrer estaran disponibles els censos provisionals de participació en els taulers d’anuncis de l’IES, disposen de termini per a presentar al·legacions fins al 21 de febrer. El cens definitiu es publicarà el dia 24.

Si no es participa en la consulta, el centre assignarà la llengua base segons el resultat global obtingut.

La Conselleria ha habilitat una pàgina informativa a la qual poden accedir per a recaptar més informació: https://portal.edu.gva.es/consulta/

També poden descarregar el manual d’ajuda per al procediment ací: [Enllaç de descàrrega]

Sant Valentí 2025

L’afecte i l’alegria van ser protagonistes durant el matí del 14 de febrer en l’Estellés: celebràrem Sant Valentí, un dia per a exaltar l’amor, l’amistat i el carinyo, en les seues diverses formes i per a tots. Els nostres delegats de 1r ESO van repartir les cartes per tot l’institut i tant alumnat com professorat van rebre les seues missives que, en general, van ser rebudes amb riures, alguna vergonya, però sempre amb alegria, per part dels destinataris i els seus companys. Precioses cartes on s’expressa l’important que és eixa persona, el valor de la seua amistat, o la intenció d’un acostament per a conéixer-la millor. Fins i tot va haver-hi una carta per a tot l’institut “Viviu la vida i sigueu felices”.

Volem agrair a Jénnifer Gómez i Inés Sánchez (1r ESO A), a Lucas Sánchez i Johan Tobón (1r ESO B), i a Triana García i Mario Vergara (1r ESO C), la seua bona faena com a carters de l’amistat (fotos d’Amparo Sáiz).

Extraordinaris!

Dimecres 12 de febrer tingué lloc la recepció al saló de plens de l’Ajuntament de Burjassot als xics i xiques de la ciutat que han aconseguit ser Premis Extraordinaris al Rendiment Acadèmic de Primària o Secundària corresponents al curs 2023-2024 que atorga la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana.

L’alumnat premiat va ser felicitat i animat a continuar la seua formació de manera tan excel·lent per l’alcalde de la ciutat, Rafa García i per Manuela Carrero, regidora delegada d’Educació i Serveis Sociales. I, a més, reberen un diploma, una tablet així com una samarreta i una bossa de material de papereria de Burjassot, Ciutat Educadora.

L’alumnat de l’Estellés va estar acompanyat, a més de per les seues famílies, per la vicedirectora del centre, María Amparo Prats i pel coordinador de Batxillerat, Fede Escamilla (fotos).

Estem molt contents, perquè dels vint-i-cinc premiats, vuit estan matriculats actualment a l’Estellés: Adrián Fabuel, Lucía Rosello, José Miguel Moreno i Ángel Sánchez en primer de batxillerat (són premis de Secundària) i Nerea Balanzá, Triana García i Mayssaa Stiriba en 1r d’ESO (en aquest cas premis de Primària).

I és per això que els agraïm la seua confiança i els felicitem.

Mite i Natura

Noelia Ferri, professora de Llatí i Grec a l’IES Vicent Andrés Estellés, va impartir una conferència en línia el passat 5 de febrer a les 16:00.

Sota el títol “Mite i Natura”, aquesta ponència va formar part del cicle de conferències del curs “Natura, Art i Tecnologia”, obert a tota la comunitat educativa. En la sessió, s’hi van explorar els vincles entre les espècies botàniques i les divinitats grecollatines, amb especial atenció a la tríada mediterrània: blat, vinya i olivera.

Qui vulga veure la conferència pot accedir a la gravació a través del següent enllaç: [Enllaç a la conferència].

Dia d’esquí

El 3 de febrer tingué lloc la tradicional eixida a la neu de l’IES Vicent Andrés Estellés. L’activitat estava organitzada per la vicedirectora del centre, María Amparo Prats. Acompanyats del professors Inés Martínez, Andreu Pons i Fede Escamilla, quaranta-dos alumnes de l’Estellés passaren una jornada d’esquí a l’estació de Valdelinares (Terol). L’Associació de les Famílies (AFA) aportà cinc euros en el preu del viatge dels seus associats.

Gràcies a les recents nevades, les condicions de la neu eren excel·lents i el paisatge, idíl·lic (fotos). Convivència, aire net, esport, diversió, caigudes sense importància i una sensació generalitzada de satisfacció (fins el punt que uns participants suggeriren repetir l’activitat abans que acabara la temporada) arredoniren un dia fantàstic. Volem destacar el bon comportament de l’alumnat participant durant tota la jornada.

L’any que ve, més !   

Parla’m bonic

A partir del dia 31 de gener començarem el projecte educatiu titulat “Parla’m bonic“. Es tracta d’un projecte (presentació) que es basa en la teoria que una conducta es pot consolidar si es realitza durant 21 dies seguits (calendari). De manera que, en incorporar-la en la rutina es pot arribar a generar l’hàbit.

La conducta que volem educar en el nostre alumnat és la de relacionar-se amb amabilitat, respecte i afectivitat. S’han programat 21 reptes diaris relacionats amb la cortesia, l’amabilitat, pensaments i comunicacions positives cap als altres i cap a un/a mateix/a, autoestima, cooperació, generositat…

Tots els matins, apareixeran els reptes en la pantalla de TV del centre i en un faristol en l’hall perquè l’alumnat siga coneixedor de l’objectiu diari.

Es tracta d’un projecte educatiu desenrotllat i coordinat en els següents centres educatius del municipi: CEIP El Pouet, CEIP Fernando de los Ríos, CEIP Miguel Bordonau, CEIP Sant Joan de Ribera, Col·legi La Fontaine i l’IES Vicent Andrés Estellés.

Biòtop aquàtic

Els estudiants de 1r de Batxillerat, dins de l’assignatura de Projecte d’Investigació, estan desenvolupant un innovador projecte centrat en la creació i l’estudi de la biodiversitat en el recent construït Estany de l’Estellés. Aquest projecte, guiat pel professor de Biologia Santiago Sirera, té com a objectiu principal convertir aquest espai en una aula a l’aire lliure, on es puguen realitzar activitats formatives i investigacions interdisciplinàries relacionades amb el medi ambient.

La construcció i naturalització de l’estany es va dur a terme amb èxit durant el primer trimestre del curs, convertint-se en una de les primeres grans fites assolides pels alumnes. L’estany, que ara acull plantes mediterrànies, vegetació aquàtica i peixos goldfish, ha estat dissenyat per ser accessible a tota la comunitat educativa —professorat, alumnat i famílies—, proporcionant un entorn per aprendre en contacte directe amb la natura.

En les següents etapes del projecte, que abastaran la resta d’aquest curs i el següent, els estudiants se centraran en activitats metodològiques com la recol·lecció de mostres per analitzar els paràmetres fisicoquímics de l’aigua i la identificació de la biodiversitat associada a l’ecosistema. Aquests estudis no només permetran una comprensió més profunda de l’entorn de l’estany, sinó que també buscaran inspirar un major interès per la ciència i la conservació del medi ambient.

T’invitem a descobrir l’Estany de l’Estellés a través d’aquest enllaç.

Cinefòrum: Bergman

El 15 de gener, a les 11:00, el teatre de la Casa de la Cultura de Burjassot va acollir la primera sessió del cinefòrum L’Estellés 2025, en la seua quarta edició. Dirigit a estudiants de Batxillerat Artístic, l’esdeveniment es consolida com un espai clau per a l’anàlisi cinematogràfic i la reflexió cultural.

La inauguració es va centrar en La font de la donzella (1960), d’Ingmar Bergman, vinculant-la amb els principis de la Poètica d’Aristòtil, especialment en la seua estructura narrativa. Aquesta pel·lícula, guanyadora de l’Oscar a la Millor Pel·lícula Estrangera el 1961, va marcar un punt d’inflexió en la trajectòria del director, reconegut per la seua capacitat per traslladar els fonaments de la tragèdia grega al cinema. Cal destacar que el 1959 Bergman va dirigir al teatre Electra, de Sòfocles.

El professor David Llavata, acompanyat per Jaime Carañana i estudiants de 1r i 2n de Batxillerat d’Arts, va conduir l’anàlisi. Es van explorar conceptes aristotèlics com la peripecia (gir inesperat), l’anagnòrisi (reconeixement) i la catarsi (purificació emocional), elements fonamentals en l’estructura de la pel·lícula.

L’obra transita des d’una aparent harmonia inicial cap a un conflicte ètic profund, marcat per la hýbris (arrogància i desmesura) i el desig de venjança. El desenllaç, caracteritzat per ambigüitat i un buit existencial, deixa l’espectador reflexionant sobre la moralitat i la justícia.

La intensitat de la catarsi es veu potenciada per la fotografia austera de Sven Nykvist i la música d’Erik Nordgren, que ressalten els moments clau de la narrativa. A més, la pel·lícula respecta les unitats aristotèliques d’acció, lloc i temps, reforçant el seu impacte emocional.

Aquesta sessió inaugural va destacar com Bergman adapta els principis de la tragèdia al cinema contemporani, utilitzant recursos visuals i narratius per explorar temes universals com la justícia, la moralitat i la condició humana, consolidant el cinefòrum com una eina formativa essencial per a joves artistes.

Existeix la natura?

El passat dimecres, 15 de gener de 2025, es va celebrar la segona conferència del curs obert a tota la comunitat escolar: «Naturalesa, Art i Tecnologia». En aquesta ocasió, la ponència portava per títol: «Existeix la natura? Què significa?», presentada pel professor Jesús Conill Sancho, catedràtic de Filosofia Moral i Política a la Universitat de València.

Durant la seua intervenció, el professor va fer un repàs magistral des de la filosofia grega fins a la modernitat, amb especial èmfasi en Aristòtil, de qui és reconegut especialista. Va analitzar les nocions d’ousia i physis en el pensament aristotèlic, destacant la seua rellevància per a entendre els debats contemporanis sobre la natura. En finalitzar, es va obrir un torn de preguntes que va permetre un enriquidor intercanvi d’idees.

Agraïm al professor Jesús Conill Sancho la seua valuosa contribució i dedicació. Ara, és possible accedir a l’àudio de la conferència en el següent enllaç:

Enllaç a l’àudio de la conferència

Palau de les Arts

L’alumnat de les optatives de música de 4t ESO i 1r i 2n de batxillerat ha assistit en el Palau de les Arts a una activitat anomenada “L’òpera en construcció” (fotos).

Les Arts ofereix als estudiants la possibilitat de conéixer amb major detall tot el que implica una producció d’òpera.

La selecció d’un títol d’òpera, el disseny escènic, la coordinació entre les àrees artístiques i tècniques, el procés d’assajos, i tot allò que es conjuga fins a arribar al dia de l’estrena, es converteix en matèria didàctica a través d’aquest taller. Mostrar la delicada tasca amb la qual es treballa en les diferents disciplines professionals que conviuen darrere del teló, servirà de referència a l’hora d’encaminar la vida professional dels estudiants,

Conéixer millor el que ocorre darrere del teló és necessari per a valorar amb major precisió i criteri el resultat de la representació de les diferents òperes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies