Beca Erasmus a l’alumnat de Francés per al curs 2024-2025.

Concedida la beca Erasmus escolar a l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril Alfafar, podent visitar el centre escolar Jean Cocteau en Normadia, dins del programa Erasmus+

L’Agència espanyola SEPIE ha atorgat de nou per al curs 2024-2025 la beca ERASMUS + per als i les alumnes que estudien francés en l’IES 25 Abril Alfafar.

Estos alumnes/as visitaran el centre escolar francés Jean Cocteau en Ofranville a la regió francesa de Normandia durant una setmana de març, dins del programa d’intercanvi escolar entre centres organitzat pel departament de Francés, amb finançament Erasmus +.

Els alumnes estaran en el centre francés durant una setmana de març 2024, realitzant diferents activitats en el centre, tant pedagògiques com lúdiques, assistint a classes de francés i castellà.

També es duran a terme una sèrie de visites, diferents a les realitzades el curs passat per la regió, i previsiblement es durà a terme una visita a la ciutat de París.

Les mobilitats Erasmus en les quals participarà l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril, tenen una sèrie d’objectius que són principalment:

• Valorar la diversitat cultural, la inclusió, i de la igualtat a través de les accions Erasmus.
  • Desenrotllar les habilitats lingüístiques i competències de dialogue intercultural dels alumnes.
  • Ampliar l’abast internacional de l’IES 25 d’Abril en el marc de l’Educació Escolar.
  • Obrir el procés d’internacionalització activat pel IES al territori i a la comunitat educativa.

Requisits per a l’alumnat que vulga participar en les mobilitats Erasmus + del curs 2024-25

2021-1-ES01-KA120-SCH-000041430

• Ser alumne/a de l’IES 25 Abril.
  • Tindre la nacionalitat espanyola o europea.
  • No haver sigut expedientat o sancionat.
  • Estar estudiant francés en primera o segona llengua.
  • Tindre una bona actitud i interés per l’assignatura.
  • No tindre un informe desfavorable per part del tutor/a o cap d’estudis.
  • Ingressar una fiança de 150€.
  • Disposar d’un allotjament per a un alumne/a francés durant la visita del grup d’alumnes/as del centre escolar francés.

Aspectes que afavoriran la candidatura de l’alumne/a:

• No haver participat en mobilitats en cursos anteriors.
  • Tindre una bona mitjana acadèmica en el curs actual.
  • Tindre coneixements en una segona llengua estrangera.
  • Tindre una bona disposició i compromís cap als projectes europeus.

El departament de francés al costat dels tutors/as valoraran les candidatures i decidiran els candidats/as que participen en el projecte.

L’alumnat la participació del qual siga rebutjada en primera instància, i sempre que complisca els requisits necessaris, formarà part d’una llista d’espera que cobrirà les possibles baixes.

Interessats/as, heu de parlar amb els professors del departament de francés.

Interessats/as han de completar este formulari i enviar-lo a mc.lesaeccatala@edu.gva.es