Amb la finalitat de transmetre una imatge actual de la ciència mediterrània, la Fundació Seneca de la regió de Múrcia ofereix l’exposició sobre dones científiques. Es tracta d’una col·lecció de breus biografies amb rostres de dones nous i diferents amb un element comú que les connecta: el Mare Nostrum. El departament de biologia es va posar en contactes amb la Fundació per a portar-la a l’hall de l’institut i treballar sobre la dona i la ciència, amb els alumnes de 1r, 3r i 4t de l’ESO de la seua optativa. Els alumnes van visitar l’exposició amb un qüestionari, diferent segons el nivell, i havien d’esbrinar i respondre preguntes, identificant la nacionalitat de les científiques, assoliments científics reeixits i diverses qüestions d’estes investigadores europees de la conca mediterrània.
Del 21 al 28 d’octubre, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre acompanyats pels professors Mónica Jaque Timoner i Álvaro Valls Tur han dut a terme una nova mobilitat, en este cas a Larnaca (Xipre), per a realitzar un projecte titulat Different Paths, One Journey” (Diferents camins, un sol viatge) juntament amb els alumnes de l’institut Vergina Lyceum.
En aquesta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre la diversitat, discriminació i igualtat. En un altre taller mitjançant el joc del laberint dissenyat per a augmentar la consciència i respecte pel multiculturalisme. També hem tingut l’oportunitat de visitar a Nicòsia el Centre Internacional Humanitari “Esperanza per als xiquet”, un centre de refugiats per a protegir els drets dels xiquets. El maneig de l’estrés i l’ansietat van ser també algun dels tallers realitzats.
La mobilitat va ser inaugurada per l’alcalde de Larnaca i el director del Vergina Lyceum als quals els obsequiem amb una Dama d’Elx, com a símbol de la nostra ciutat mentre els alumnes van presentar els diferents països i escoles.
En les visites turístiques per a conéixer Larnaca, Nicòsia, Ayia Napa comprovem in situ la línia d’ocupació turca, des de 1974, de part de l’illa i de la capital.
L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies xipriotes van obrir les ments de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a crear nous llaços d’amistat. Els nostres alumnes estan desitjosos de rebre’ls a les seues cases. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.
Durant els dies 10, 11 i 13 d’octubre l’IES Sixto Marco ha celebrat els Erasmus Days, que és una campanya, per a posar en valor els beneficis del programa Erasmus+ de la Unió Europea.
Diverses han sigut les activitats realitzades sota el títol Experiències Erasmus+. Xarrades a alumnes i professors sobre les nostres experiències en esta mena de programa, exposició fotogràfica de les diverses mobilitats realitzades tant amb i per alumnes, cursos estructurats o job shadowing. També s’han fet xicotets vídeos pels participants del programa Erasmus+ comptant les seues vivències, resultats i beneficis.
El projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000119430 està cofinançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats publicació només comprometen a la seua(s) autor(és), IES SIXTO MARCO i no reflectixen necessàriament els de la Unió Europea ni els del Servici Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Ni la Unió Europea ni l’Agència Nacional SEPIE poden ser considerats responsables d’ells
El Dia Europeu de Llengües, per iniciativa del Consell d’Europa, se celebra des de 2001, el 26 de setembre de cada any, amb els objectius de sensibilitzar sobre la gran varietat de llengües que caracteritza a Europa i fomentar la diversitat cultural i lingüística. Esta EPAS va organitzar diferents , per a esta efemèrides, com el buscar els diferents tipus de salutacions pròpies de cada país i representar-los en un vídeo pels alumnes de cicles. Els alumnes de 3r d’ESO també van participar buscant les diferents maneres de dir “hola” i “benvingut” en diferents idiomes europeus i plasmar-los en cartolines per a fer una exposició.
La Sema Europea de la Mobilitat és una campanya de conscienciació dirigida a sensibilitzar als ciutadans quant a l’ús del transport públic, amb bicicleta i per als vianants i animar als ciutadans europeus al fet que promoguen modes de transport i que invertisquen en les noves infraestructures necessàries per a això. Esta iniciativa va sorgir a Europa en 1999 i a partir de l’any 2000contó amb el suport de la Comissió Europea. Esta setmana se celebre entre els dies 16 i 22 de setembre i els ambaixadors júnior han realitzat una sèrie d’espot publicitaris, prèvia cerca d’informació, per a difondre’ls en les RRSS de l’EPAS del centre, promovent este tipus de transports alternatius a l’ús de vehicles amb combustible contaminant.
La Setmana Europea de l’Esport és una iniciativa de la Comissió Europea, que se celebra del 23 al 30 de setembre, amb la finalitat de combatre el sedentarisme creixent i promoure l’activitat física i l’esport. El departament d’Educació Física, en col·laboració amb els ambaixadors sènior i júnior, van organitzar sessions d’Esport i Activitat Física “a la carta” de voleibol, bàsquet, futbol sala, ioga i tenis de taula per a professors.
L’IES Sixto Marco per tercer any consecutiu contínua en el programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu” Les EPAS reuneixen docents i alumnat per a
realitzar un conjunt d’activitats que donen a conéixer la labor del Parlament Europeu. Professors i alumnes es converteixen en ambaixadors sènior i júnior i seran els responsables d’aplicar el programa en el centre, informant els altres estudiant dels principals missatges de la democràcia parlamentària europea. Durant l’any es realitzaran activitats, de tota mena i format, centrats en la temàtica europea i l’aprenentatge de l’alumnat en democràcia i valors. Activitats proveïdes pel Parlament Europeu, en diversos mòduls, i nous recursos didàctics creats en el centre educatiu durant el curs. També duran a terme labors especials relacionades amb la Unió Europea, com ara l’organització dels actes del Dia d’Europa i qualsevol altra activitat en el si de l’Escola Ambaixadora que servisca per a donar a conéixer millor la Unió Europea.
Del total de 116 EPAS i 52 MEPAS de tota Espanya, l’IES Sixto Marco és una de les 10 EPAS de la Comunitat Valenciana i i de les 3 de la província d’Alacant. Durant els dies 27, 28 i 29 de setembre en l’oficina del Parlament Europeu, a Madrid, ha tingut lloc un curs de formació al qual ha assistit el nostre coordinador en el centre el professor Álvaro Valls Tur.
El passat 20 de setembre va tindre lloc a l’aula d’usos múltiples del centre el lliurament de diplomes als alumnes i professors, ambaixadors júnior i sènior de l’EPAS IES Sixto Marco, del cuso 2022-23 per part del director del centre Alfredo García Mas. Amb això acaba esta etapa per a alguns d’ells i continua per a uns altres en este programa que per tercer any estem l’IES Sixto Marco.
El nostre reconeixement i enhorabona pel treball dut a terme.
L’alumnat de 3ºESO-D ha dut a terme el projecte Etwinning Stories at the cinema, stories at life, promogut per una mobilitat (Job Shadowing) que va realitzar la seua professora d’anglés del 27 de febrer al 3 de març a Salern dins del programa europeu Erasmus+: 2022-1-ES01-KA121- SCH-000054256.
Aquest projecte Etwinning s’ha realitzat en el tercer trimestre en les classes d’anglés on s’han vist dues pel·lícules, Ramanujan i The King’s Speech, i s’han reflexionat sobre elles tant a l’aula com en el Twinspace amb alumnat d’altres països. Des d’ací s’han posat en manifest valors com l’esforç, la constància, la perseverança, el coratge i la superació, entre altres, valors que necessita el nostre alumnat en moltes ocasions de la seua vida diària. Paraules que prové del nostre alumnat com “Aquest treball ens ha servit per a fer-nos més forts i confiar més en nosaltres mateixos” i “Mitjançant el projecte Etwinning hem aprés valors com a superació, valentia, paciència...” ens animen a continuar treballant a l’aula amb aquests projectes.
El Dia d’Europa, cada 9 de maig, celebrem la pau i la unitat a Europa. Aquesta data marca l’aniversari de la històrica “Declaració de Schuman” en la qual aquest va exposar la seua idea d’una nova forma de cooperació política a Europa, que faria inconcebible la guerra entre nacions europees. La proposta de Schuman es considera el començament del que hui és la Unió Europea.
En aquesta EPAS ha volgut celebrar aquesta efemèrides amb diferents actes entorn d’aqueixa data.
Comencem el Dia d’Europa connectant amb Estrasburg en línia, des d’allí l’eurodiputat Javier Zarzalejos va donar una xarrada als ambaixadors júnior, sènior i alumnes del que suposa aquest dia i els reptes de l’O.E. Interessant dissertació amb una gran participació per part dels ambaixadors.
Les palmeres són un tret característic d’Elx i com a reconeixement en aquest dia vam voler batejar a una d’elles amb una placa “ Dia d’Europa”, col·locada per un palmerero que va mostrar l’activitat tradicional d’Elx de com pujar a la palmera. Per a tal esdeveniment van acudir l’alcalde d’Elx i diversos membres de la corporació, en aquest acte vam procedir a la lectura d’un manifest europeu a càrrec d’ambaixadors júnior que també van interpretar, a continuació, l’himne de la UE.
Per a recordar aquest esdeveniment, convidats a l’acte, ambaixadors i alumnes van poder fotografiar-se en el photocall europeu realitzat per a l’acte.
No sols hem celebrat aqueix dia, sinó que al llarg de la setmana continuem amb actes, com els jocs de kahhot i pasapalabras i gimcana europea organitzada pels nostres ambaixadors júnior.
Per a concloure la setmana, el departament de llatí amb els seus alumnes de 4t ESO van representar en diverses sessions, per als alumnes de 1ºESO, el Rapte d’Europa en el qual simulaven una aula amb alumnes on la professora els encarrega un treball “El rapte d’Europa” que van haver d’interpretar.
- « Entrades anteriors
- 1
- …
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- …
- 12
- Entrades següents »