


L’IES Sixto Marco, com MEPAS, i els seus EPAS associades IES Severo Ochoa, IES Els Porçons i el Col·legi Esclaves han tingut una jornada de convivència en el centre i localitat de la MEPAS, dins de la setmana del 9 de maig, per a donar-li un major realç i participació
La jornada de convivència va començar amb la recepció i benvinguda a les EPAS convidades.
Cada centre va ser l’encarregat de dirigir cada una de les activitats: Una de les dinàmiques de grup va ser un bingo europeu, on els ambaixadors havien d’emplenar les diferents caselles (preguntes) buscant, entre els seus companys, aquell que complia eixe criteri. Una altra activitat va consistir en un ball, intercalant-se alumnes dels diferents centres i finalment, el joc del paracaigudes amb preguntes sobre Europa.
Amb una gimcana, pel centre de la ciutat, van haver de respondre les diferents respostes a preguntes relatives a monument i edificis històrics, acabe la jornada.



Varis han sigut els actes i activitats celebrats esta setmana per a commemorar el 9 de Maig, Dia d’Europa, aniversari de la Declaració Schuman en 1950 en la qual va establir les bases de la cooperació europea. Este 9 de maig, s’ha participat en les activitats organitzades per l’Ajuntament d’Elx amb diversos tallers (manualitats, jocs dinàmics i jocs esportius) en la qual els ambaixadors al costat d’altres alumnes han mostrat les seues destreses, així com en el programa especial de ràdio jove. En l’acte institucional s’ha procedit a la lectura del manifest per Europa, pels alumnes i l’alcalde. Este acte ha conclòs amb el desplegament de la bandera europea i la interpretació de l’Himne d’Europa.



També s’ha participat en l’acte organitzat per la Direcció General de Fons Europeus de la Generalitat Valenciana, a la Casa del Mediterraneo d’Alacant, treballant diverses dinàmiques relacionades amb Valors Europeus com la solidaritat, la democràcia, la diversitat, amb l’objectiu d’avançar cap a una Europa més digital, inclusiva i sostenible. A més s’ha abordat de manera transversal les competències digitals, el pensament crític i el compromís cívic, aspectes englobats en el marc de l’Any Europeu de l’Educació per a la Ciutadania Digital 2025, on es fomenta l’esperit de responsabilitat compartida, la participació democràtica i els dret humans.
A València s’ha assistit a la celebració d’este dia per part del Servici d’Us, Promoció i Programes Europeus de la Conselleria d’Educació, Cultura, Umiversitats i Ocupació en la I Trobada per a la Internacionalització Educativa “Crear Europa”.


Un arbre per Europa és una iniciativa de l’Equip Europa, que compta amb el suport de les Oficines del Parlament Europeu a Espanya, i busca que es plante un arbre, almenys, en municipis i institucions com a símbol del seu compromís amb la sostenibilitat i lluita contra la desforestació.
La MEPA IES Sixto Marco s’unix a esta iniciativa, dins de les activitats programades durant la Setmana del Dia d’Europa. L’ajuntament d’Elx ens ha proporcionat una morera per a plantar al pati del centre a càrrec dels ambaixadors júnior.



Ha tingut lloc una reunió en línia de la MEPA amb les seues EPAS per a abordar la preparació de la jornada de convivència de les tres Escoles Ambaixadores amb la seua MEPA IES Sixto Marco a Elx el dimecres 7 de maig, dins de la setmana de Dia d’Europa

El dimecres 30 de maig, els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat han oferit un emotiu concert per a tots els grups de 1r d’ESO amb motiu de la celebració de la Francofonia. A través de diferents cançons interpretades en francés, els estudiants han volgut acostar als més jóvens no sols la riquesa cultural de la llengua francesa, sinó també conscienciar-los sobre els Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS), ja que cada cançó estava vinculada a un d’estos objectius globals. Esta activitat ha sigut una oportunitat meravellosa per a mostrar la importància del francés com a llengua parlada en nombrosos països europeus i del món, sent un vehicle clau per a la comunicació internacional, la cooperació i la transmissió de valors com la solidaritat, la sostenibilitat i la justícia social

La MEPAS IES Sixto Marco d’Elx amb les seues EPAS IES Severo Ochoa d’Elx, IES Els Porçons, d’Aielo de Malferit i Col·legi Esclaves de Benirredra han organitzat l’activitat conjunta d’un concurs de fotografia sobre els Valors Europeus, entre els seus ambaixadors júnior. Amb estes fotografia s’ha creat un padlet . Posteriorment cada centre ha seleccionat 3 fotografies, per a entre elles triar les millors per a donar-los un premi.
Amb motiu del 40 aniversari de l’adhesió d’Espanya i Portugal a la Unió Europea, l’Oficina del Parlament Europeu a Espanya ha organitzat un concurs de vídeos per a publicar en Instagram sobre ¨Els 40 anys d’Espanya a la Unió Europea.
Com MEPAS s’ha participant creant un vídeo en el qual recreem un antic concurs de televisió: “Un, Dos, tres, responga una altra vegada…” i davant la pregunta formulada per una alumna presentadora, els concursants havien de respondre avantatges i canvis que s’han produït a Espanya després de l’ingrés en l’O.E.
Un MINI MEU és una simulació del funcionament del Parlament Europeu.
Organitzat per la MEPA C.D. Oratorio Festiu San Miguel d’Orihuela, el nostre alumnat s’ha acostat a la realitat de la Unió Europea coneixent el funcionament de la Comissió i el Parlament Europeu.
En el saló de plens de l’Ajuntament d’Orihuela (el Consell) i a les aules de la Universitat Miguel Hernández, seu d’Orihuela,(el Parlament) han acollit la simulació d’una sessió europarlamentària amb alumnes de les MEPAS C.D. Oratorio Festiu d’Orihuela, IES Cairasco de Figueroa de Las Palmas de G.C, IES Sixto Marco d’Elx, Col·legi Sant Gabriel de Barcelona i les EPAS IES Gabriel Miró d’Orihuela, IES Severo Ochoa d’Elx, C.Sr. Sant Joan Baptista d’Alacant, IES Luis Manzanares de Torre Pacheco i els convidats C.D. Sant Dominigo i IES Thader d’Orihuela.
Prop de 100 alumnes s’han donat cita en esta jornada i han tingut l’oportunitat de participar activament en el procés legislatiu simulat, discutint i negociant la legislació relacionada amb la Llei de Restauració de la Naturalesa. Esta activitat ha permés conéixer millor el Parlament Europeu, la democràcia parlamentària, així com el procés de decisió.
El treball en equip dels centres participants els ha permés tindre la capacitat d’empatitzar amb els qui tenen una opinió distinta a la seua i realitzar una negociació constructiva. S’han familiaritzat amb els diferents grups polítics, el seu funcionament, a més han debatut, negociat i votat la legislació europea, interpretant a membres el Consell i del Parlament. Tant els ambaixadors júnior participants com els ambaixadors sènior han valorat molt positivament esta activitat.



El passat 3 d’Abril es va celebrar en el centre el Dia Mundial de l’Esport, una iniciativa dirigida als centres educatius de primària i secundària que busquen promoure l’activitat física entre el seu alumnat, commemorant el Dia Internacional de l’Activitat Física (6 abril). Això s’unix al Dia Europeu de l’Esport Escolar que des de la UE s’intenta fomentar.
Al voltant de 700 estudiants han practicat activitats amb la lluita contra el Bullyng com a referència. Un total de 14 reptes per a cada grup-classe sota el lema “Cooperem contra el Bullyng”, una iniciativa esportiva que afavorix la conscienciació de l’alumnat i que ajuda a la convivència del nostre alumnat de Secundària.
Els estudiants de 1r de batxillerat i de l’optativa d’Educació Física de 2n batxillerat van participar en la coordinació i organització de les activitats.



S’han celebrat unes jornades sobre autors europeus en els departaments d’anglés, castellà i valencià amb diferents activitats. En 2n de batxillerat els departaments d’anglés i castellà van proposar: “Posem que parlem d’Espanya” i es van llegir textos d’autors europeus parlant de la seua experiència al nostre país. Text 1: Lord Byron, Don Joan, lectura del text en anglés-castellà. Text 2: George Sand, Un hivern a Mallorca, lectura francés-castellà. Text 3: Hans Christian Andersen, Viatge per Espanya, lectura en anglés-castellà. Text 4: George Orwell, Homenatge a Catalunya, lectura anglés-castellà. Per la seua part en castellà per als alumnes de 2n d’ESO van fer lectura de poemes de Petrarca, Luis Cernuda i Goethe. Els alumnes de Literatura Universal de 1r batxillerat van treballar els autors europeus de tots els temps i van fer murals per èpoques. En Inglés també es van llegir poesies.


- 1
- 2
- 3
- …
- 15
- Entrades següents »