DEPARTAMENTS

V TORNEIG INTERCENTRES D’ESCACS

30 de març de 2024
Publicado en , , ,

El 27 de març de 2024, s’ha celebrat en l’IES Victoria Kent el V TORNEIG INTERCENTRES D’ESCACS en el qual han participat 12 instituts del Baix Vinalopó. Cada institut ha participat amb un equip format per 10 jugadors de l’ESO i/o Batxillerat. En el nostre cas, l’equip de l’IES Sixto Marco ha estat format per 4 alumnes de 1r ESO, 5 alumnes de 2n ESO i un de 3r ESO.

Cal destacar l’emoció, el comportament i l’esportivitat en cadascuna de les 300 partides jugades. Es tractava d’un torneig suís a 5 rondes, amb partides a temps de 10 minuts per jugador.

Quant a la classificació, l’IES Joanot Martorell ha sigut l’equip guanyador, mentres que l’IES Victoria Kent i l’IES Sixto Marco han quedat en segon i tercer lloc, respectivament.

ENHORABONA AL NOSTRE EQUIP !!!

VISITA GUIADA AL COET MIURA I

5 de març de 2024
Publicado en ,

El passat 1 de març els alumnes, de segon del Cicle Superior de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats, van ser uns dels pocs afortunats que van poder visitar l’exposició del coet MIURA I de l’empresa il·licitana PLD SPACE.

XARRADA FÍSICA I QUÍMICA 23/02/2024

20 de febrer de 2024
Cartell-Xarrada-Fisica-de-Particules.-2023-2024

VIATJA PER EUROPA

20 de febrer de 2024
Publicado en ,

Els alumnes de 1r ESO B, han realitzat un viatge a Europa sense moure’s l’aula. En Geografia i Geologia han treballat els diferents paisatges europeus. Han escalat muntanyes, travessant glacials, navegat per les nostres mars i volat sobre els diferents països.

L’alumnat de 1r d’ESO exposa el seu treball del primer trimestre.

17 de gener de 2024
Publicado en , ,

Dins el projecte Arrels i Ales del nostre centre, l’alumnat ha fet un viatge per tots els continents i pel nostre entorn més pròxim per tal de posar-lo en valor i desenvolupar l’estima pel nostre paisatge.

Una vegada exposat, hem convidat als col·legis adscrits per tal de fer una animació lectora a la biblioteca. A més, l’alumnat ha explicat tot el procés als companys i les companyes dels col·legis.

Continuem treballant per a treballar i afavorir la transició entre etapes.

JORNADA D’EMPRENEDORIA EN L’EMPRESA BRAS DEL PORT. INDÚSTRIA SALINERA.

17 de gener de 2024
Publicado en , ,

El passat 9 de gener vam realitzar una visita a la mercantil Bras del Port, emblemàtica empresa amb 124 anys d’antiguitat dedicada a la producció de sal marina. Va participar en la visita l’alumnat de les nostres famílies professionals industrials d’Electricitat i Calçat.

La jornada, inclosa en el programa Emprén del Centre, va resultar molt interessant en poder observar tot el procés productiu de la sal marina, des de la seua extracció o collita fins a l’envasament, visualitzant també tot el sistema elèctric i d’automatització de la producció, comptant amb la col·laboració didàctica del gerent d’Inda Llevant, S.L., Antonio Zafra, i de les explicacions de Braulio, Cap de Manteniment, l’Enginyer de Mines i de María Dolores, Enginyera Química de l’equip d’Innovació i Desenvolupament, que van contribuir a comprendre la importància i, fins i tot, el valor ecològic i mediambiental d’esta indústria.

HALLOWEEN 2023 (MUA HA HA!)

31 d'octubre de 2023
Publicado en , , , , , ,

PREMIS VALVERDE TALENT SHOES

31 d'octubre de 2023
Publicado en , ,

Divendres passat 27 d’octubre, va tindre lloc el lliurament de premi de la primera edició del concurs nacional de disseny de calçat, Valverde Talent Shoes, en Valverde del Camí, Huelva. Una iniciativa promoguda per APICAL (Associació Provincial d’Industrials del Calçat) i l’ajuntament de Valverde del Camí, per a promoure la indústria del calçat valverdeña.
El nostre professor Jorge Murillo Bolaños va ser guardonat amb el primer premi per la seua proposta Coralium. A més el segon premi va recaure en una antiga alumna del Sixto Marco, Yenny Carolina Sánchez, que actualment viu a Màlaga i s’ha convertit en una emprenedora d’èxit amb la seua empresa de calçat a mitjana, Yeka Shoe
Aprofitant este esdeveniment el nostre company Jorge acompanyat pel cap de departament de la família professional de Tèxtil Confecció i Pell, van visitar l’IES Don Bosco on imparteixen el Grau Mitjà de Calçat i Complements de Moda, van conéixer les instal·lacions i els projectes que duen a terme amb el seu alumnat.
Per a enriquir encara més l’experiència, van tindre l’ocasió d’endinsar-se en la indústria local de Valverde, amb visites a dues de les principals empreses de calçat de la regió. En Lazzo Boots i Javier Morato, els nostres professors van poder observar de primera mà el procés d’elaboració tradicional dels icònics “botos rocieros.” Este acostament a l’artesania i tradició de la zona va deixar una impressió duradora i va ressaltar la importància de preservar les arrels culturals en el disseny de calçat.

VISITA LITERÀRIA DE JOAN BORJA A l’IES SIXTO MARCO 23 D’OCTUBRE

26 d'octubre de 2023