Visita dels bombers amb Riu, el seu gos de rescat, dins de les activitats programades d’una «Setmana molt animal»

Continuem celebrant «Una setmana molt animal» de la mà d’Andrés Blanquer i David Delhom, que ens han ensenyat de forma gràfica quines són les principals tasques i funcions dels bombers (incendis forestals urbans i industrials, rescat de persones i d’animals; accidents de trànsit, etc.). Una professió que desperta moltes passions entre els jóvens i que sembla que té assegurat el relleu generacional. «No compreu, adopteu» ha assenyalat Andrés que venia acompanyat del seu gos de rescat. Riu, un gos llop, dòcil, de 7 anys, que ha estat ensinistrat per al rescat de desapareguts en alta muntanya i en catàstrofes naturals, treballa en col.laboració amb els bombers també en el salvament de víctimes d’enderrocs de cases o fàbriques. L’alumnat ha observat en directe la intervenció de Riu, que ha cercat els alumnes voluntaris amagats pel centre i que han actuat com a possibles víctimes. Abans d’acabar la demostració, Andrés ha explicat que Riu, un animalet obedient i ben ensinistrat, està entrenat per a discriminar persones inconscients i alhora, descartar els il.lesos tot augmentant la rapidesa i efectivitat del rescat. Nosaltres, volem destacar el paper essencial que tenen aquests gossos, ja que per salvar-nos, posen la seua vida en joc de forma altruista.