Col·leccions documental

F – Pilar Terol Gisbert

Nascuda el 27 d’abril de1954, va morir el dia 1 de febrer de 2022 als 67 anys. Va ser professora del Pare Vitòria des del dia 1 d’octubre de 1983 fins el 31 d’agost de 2014. Pilar va ser estimada tant pel professorat com per l’alumnat. Una dona al mateix temps afable i exigent que va fomentar l’amor per la biologia a l’alumnat de molts cursos. La seua tasca docent ha deixat una empremta valuosa i ha donat exemple de com ha de ser el treball d’educar. Va ocupar el càrrec de vicesecretària des del 1985 fins el 2001. Va ser cap del departament de Biologia i Geologia i va formar part del Consell escolar del centre. Va participar en les activitats docents d’anticipació i desenvolupament del nou sistema educatiu des de 1992 fins 1995 que va fer del nostre centre pioner en instauració de l’ESO.

Pilar Terol Gisbert

F.1. Llibres del pare Vitòria

Els documents exposats són:

Manual de química moderna. Obra imprescindible de consulta, del qual, fins a 1958 s’havien realitzat 13 edicions i distribuït prop de 100.000 exemplars. S’exposen dos exemplars, la 12a i la 13a edició. Eduardo Vitoria, S.J. Editorial Tipografía Católica Casals Barcelona. 1940 i 1944.

Estudios de química contemporánea. Conferencias argentinas. Conferència pronunciada a la Universitat de Buenos Aires i a La Plata en 1924. P. Eduardo Vitoria, S.J. Tipografía Católica Casals Barcelona. 1925.

Estudios de química contemporánea. Conferencias argentinas. P. Eduardo Vitoria, S.J. Imprenta del memorial de artillería. Madrid. 1936.

Textiles modernos sintéticos. P. Eduardo Vitoria, S.J. Conferència magistral de 1956 publicada per l’Ajuntament d’Alcoi en 1957. Ediciones del Instituto Alcoyano de cultura Andrés Sempere.

Los horizontes de la química contemporánea. R. P. Eduardo Vitoria, S.J. Imprenta la Victoria. Alcoi. 1948. Conferència de 1946.

Catálisis Química. P. Eduardo Vitoria, S.J. 4a edició. Editorial Tipografía Católica Casals Barcelona. 1946.

Los agresivos químicos. R. P. Eduardo Vitoria, S.J. Imprenta Revista Ibérica. Barcelona. 1936. Conferència pronunciada en Barcelona.

Prácticas químicas. Eduardo Vitoria Miralles S.I. S’exposen dos exemplars. 4a i 7a edició. Libreria Casals. Barcelona. 1930 i 1953.

Los pesos moleculares. 2a edició. P. Eduardo Vitoria, S.J. Tipografía Católica Casals. Barcelona. 1922.

Química del carbono. 3a edició. Eduardo Vitoria S.I. Tipografía Católica Casals. Barcelona. 1948.

Notas de laboratorio. P. Eduardo Vitoria, S.J. Nota presentada en el congrés de Ciències de Saragossa i publicada el 1911.

Aportación al problema de la Tautomeria de las dicetonas 1,3. Article de resposta de pare Vitòria. Sobs. De López y Cª. Barcelona 1944.

Altres llibres del pare Vitòria no exposats són:

El acetileno: sus aplicaciones domésticas, industriales y científicas. Barcelona, 1913.

La ciencia química y la vida social. Conferències impartides a la Universitat de València i al Centre Escolar Mercantil de València en 1915.

El pan y el vino eucarísticos: Estudio químico-litúrgico. Bilbao, 1944.

Los elementos químicos y su oligodinámica en los seres vivos. Barcelona, 1946.

F.2. Llibres d’altres autores i autors

Consuelo Pascual Monerris i Salvador Sellés Juan. Col·lecció d’instruments i aparells del Museu Pare Vitòria. Alcoi: IES Pare Vitòria, Alfagràfic editors. 2007.

Enrique Ferre Cremades i Salvador Sellés Juan. L’herbari de Cámara Niño. Alcoi: IES Pare Vitòria, 2007.

P. Eduardo Vitoria, S.J. Autobiografía. 1864-1958. Institut Químic de Sarrià. Barcelona 2007

Catálogo del libro español de la Química. 1920-1955. Homenaje al P.E. Vitoria, S.I.