Estudiants de l’IES Pare Vitòria a Grójec (Polònia) en una mobilitat Erasmus+ KA229

Des del 30 de novembre fins al 7 de desembre quatre alumnes i dues professores de l’IES Pare Vitòria han participat en una mobilitat a Grójec (Polònia) dins del projecte KA229 “Impossible beco mes possible: young entrepreneurs in action”. Aquest projecte té com a objectiu contribuir a l’Estratègia europea 2020 per al creixement, justícia social i inclusió a través del treball cooperatiu en grups internacionals. Així, els alumnes Gerard Dueñas, Atenea López, Emma Blanes i Pol Requena, juntament amb les professores Anna Pascual i Núria Reig han participat en xarrades i tallers desenvolupats per experts polonesos en el tema de l’SMOG (contaminació derivada de la barreja de fum i boira). Després d’aprofundir en les causes i conseqüències d’aquest problema, els alumnes han aprés a muntar un dispositiu per conéixer el grau de contaminació a Alcoi. També han plantejat propostes per tal d’eradicar el problema i han elaborat una campanya informativa per conscienciar la població. Per últim, han sigut testimonis de l’acollidora cultura polonesa i han conegut la història recent de Varsòvia en les seus visites a aquesta ciutat.

En Espanya, el programa Erasmus+ és gestionat per part del Servei espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Segons paraules d’Anna Pascual, coordinadora del projecte, “Els beneficis per al nostre alumnat són nombrosos ja que ajuda a la inserció laboral dels joves en millorar les seues habilitats i reforçar la seua confiança. Així mateix, fomenta el sentiment de ciutadania europea ja que els estudiants han cooperat amb alumnat de Dinamarca, Polònia, Itàlia i Grècia.