TALLER DE LLAVORS A SISÉ

CERAI I L’IES LA GARRIGOSA AL MEDITERRANI

Les educadores de CERAI i de l’Institut de Meliana imparteixen una xerrada.

El dia 3/2/2024 al col·legi Mediterrani van vindre unes dones de CERAI i de l’institut de Meliana, que estudien el mòdul de l’agricultura ecològica.

Van fer una xerrada sobre llavors i la importància de viure amb plantes. Van ensenyar a 6é de primària els tipus de plantes que hi ha a Meliana, les que sempre s’han cultivat ací, com el bròquil, la coliflor, tomaques... Els van mostrar les plantes lleguminoses com pèsols, garrofó, cigrons...

Van explicar als xiquets i xiquetes de 6é de primària, els diferents tipus de plantes i com es plantaven. També els van explicar, que necessiten les plantes per a poder sobreviure. Necessiten terra, adob, sol i aigua.

Els ensenyaren molts tipus de llavors i després feren una activitat, que consistia a fer una bomba de llavors. La van fer amb terra i adob, aigua, llavors, de diferents tipus. Aquesta bomba de llavors té la funció de conservar les llavors i de fer-les créixer en el moment que ells consideren.

Els alumnes i les alumnes de 6é de primària van explicar que els havia agradat molt l’activitat, els agradaria tornar a repetir l’experiència.

AILA ESTEVE MARCO. 6é de Primària.