HORTA CUINA

El programa Horta-cuina és un projecte per a facilitar la connexió entre els productors locals del territori amb les cuines dels centres escolars a través de les empreses de restauració col·lectiva.

A través del programa es desevolupen formacions i treballs d’acompanyament amb els centres educatius i amb el conjunt de la comunitat educativa. La meta és conscienciar de la importància d’una alimentació de proximitat i sostenible.

S’acompanya als col·legis que aposten per uns menús de temporada, del territori i amb presència d’aliments frescos i ecològics.

Es garanteix:

• Qualitat i frescor: Productes collits del camp exclusivament per a cobrir la demanda setmanal de les cuines. Acurtant al màxim els temps de postcollita, conservant aií, totes les propietats organolèptiques de les fruites i verdures.
  • Seguretat i proximitat: Traçabilitat curta i controlada al ser el mateix productor el que fa lliurament del producte a les cuines a través de la central de compres. Productors que treballen en l’horta de València i en comarques limítrofes a la capital, reduint al màxim les emissions de CO2 generades pel transport.
  • Varietat i Biodiversitat: Aportar una varietat d’aliments més rica en esecies i varietats que les trobades habitualment en el mercat. Molts dels agricultors mantenen varietats tradicional en risc de desparèixer per la competència de varietats més comercials.

En el menjador del CEIP MEDITERRANI, hem apostat per Horta-cuina impulsant:

• L’agricultura ecològica i de proximitat
  • Una retribució justa i digna per als llauradors
  • Economia circular i arrelada al territori.
  • Alimentació sana i sostenible.
  • La consecució dels ODS.

Si vols saber d’on provenen les fruites i verdures del nostre menjador escolar, pots trobar més informació ací: ECOTIRA