Jornada de Desenvolupament de Software

El dijous 17 de gener va tindre lloc al nostre centre la ja tradicional jornada per a alumnes dels Cicles Formatius d’Informàtica. Este any ha estat dedicada als de Grau Superior i el seu contingut ha estat bàsicament dissenyat al voltant del desenvolupament de software.

Com sempre, hem convidat empreses col·laboradores, ex-alumnes i altres entitats a participar en la jornada, que any rere any ofereix als nostres alumnes la possibilitat de veure com antics companys ara estan treballant en empreses importants i fent coses de molt d’interès. També, com de costum, hem fet un dinar a la cantina del centre amb els ponents i els professors que han tingut disponibilitat per a assistir. Després del dinar, cap a les 15:30, ha començat la jornada.

En primer lloc hem tingut la intervenció de Javi Gallego Ferrís, un exalumne que ara és cap d’informàtica de l’empresa VerdNatura. Ens ha parlat sobre Intel·ligència Emocional i altres aspectes humans i psicològics de la relació de l’alumne amb l’empresa on va a fer les pràctiques o a treballar.

Després José Francisco Rubio, el cap d’informàtica de Geinfor, una altra empresa que habitualment col·labora amb el nostre centre en tot tipus d’activitats i agafant alumnes en pràctiques, ens ha parlat del anomenat “Internet of Things” (Internet de les coses) i la seua aplicació en la pràctica així com tendències de cara a un futur ja proper.

Rodolfo Malea Miralles , de SEIS Informática, ens va explicar un cas pràctic i real d’informatització d’un magatzem completament robotitzat pel Grupo Siro a Palència, i com van fer per optimitzar la logística del magatzem, la recuperació del material i la càrrega dels camions.

A continuació va ser el torn d’Óscar Noves, enginyer de Dismuntel, empresa d’Algemesí que col·labora habitualment amb el nostre centre agafant alumnes en pràctiques, mostrant-nos les seues instal·lacions o en actes com este. Óscar ens va parlar d’algunes de les tendències en programació i eines de desenvolupament de software que estan més d’actualitat.

El següent ponent va ser Álvaro Muñoz de l’empresa Weblidera, que ens va parlar sobre comerç electrònic i noves tendències de compra on-line.

Maria Jesús Alonso, responsable de formació de l’empresa BigML, ens va fer una xerrada molt interessant sobre Machine Learning: com la necessitat de tractar cada vegada una quantitat més gran de dades ha fet canviar el paradigma de la Intel·ligència Artificial i la forma com les aplicacions “aprenen”.

Per tancar la jornada, tinguérem al Vicerector de la Universitat Politècnica d’Alcoi, Manolo Llorca, per parlar-nos de “Smart City“, o com la ciutat intel·ligent és el futur de la informàtica, i per això també una gran oportunitat per als nostres alumnes que ara estan completant la seua formació. Una formació que mai acaba, com bé ens van explicar molts dels ponents.

Una gran jornada que va acabar amb plena satisfacció per par de tots, tant alumnes com professors i ponents, i que esperem repetir els propers cursos.