Aneu a la barra d'eines

CFGS Guia, Informació i Assistències Turístiques

El Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, Informació i Assistències Turístiques té una durada de dos cursos acadèmics amb un total de 2000 hores de formació i acredita, en acabar el cicle, el títul oficial de “Tècnic Superior de Guia,Informació i Assistències Turístiques”. Aquest ensenyament no precisa de cap coneixement específic previ de l’especialitat i està focalitzat a impartir i reforçar els aspectes pràctics partint d’una consolidació de conceptes necessaris. Després de cursar els mòduls ordinaris, l’alumne accedeix durant un trimestre a la Formació en Centres de Treball.

Accés

Pots optar per l’accés directe si tens alguna de les següents titulacions: Batxillerat, COU, Tècnic CFGM, Tècnic Superior CFGS, Titulació Universitària.

Mòduls Professionals

  • Mòduls de Primer Curs (960 hores)
    • Estructura del mercat turístic.
    • Protocol i relacions públiques.
    • Màrqueting turístic.
    • Destinacions turístiques.
    • Recursos turístics.
    • Anglés.
    • Formació i Orientació Laboral.
    • Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
  • Mòduls de Segon Curs (1040 hores)
    • Servicis d’informació turística.
    • Processos de guia i assistència turística.
    • Disseny de productes turístics.
    • Segona llengua estrangera.
    • Empresa i iniciativa emprenedora.
    • Projecte de guia, informació i assistència turístiques.
    • Horari reservat per al mòdul impartit en anglés.
    • Formació en Centres de Treball.

Què vaig a aprendre i fer?

Planificar, promocionar i informar sobre destinacions turístiques de base territorial, guiant i assistint a viatgers i clients en els mateixos, així com en terminals, mitjans de transport, esdeveniments i altres destinacions turístiques. Aquest professional serà capaç de:

  • Assessorar i informar el turista tant en punts d’informació com a viatge o destinació, tenint en compte les normes de protocol bàsiques, emprant els mitjans tècnics més adequats en funció de el client, i així aconseguir una prestació de servei satisfactòria i la fidelització de l’visitant.
  • Guiar i assistir a viatgers en viatges, trasllats o visites, emprant les estratègies de comunicació, aconseguint la satisfacció d’aquests.
  • Informar i conduir a turistes i viatgers, fomentant el respecte per la riquesa de el patrimoni cultural i natural.
  • Coordinar les operacions dels diferents tipus d’esdeveniments, prestant assistència als clients en els casos que així ho requereixin.
  • Atendre les contingències, imprevistos i queixes que puguin sorgir i afectar viatgers i situacions, solucionant els problemes que ocasionen permetent un desenvolupament adequat de l’servei.
  • Prestar serveis específics a client en mitjans de transport, així com en terminals de viatgers (aeroports i estacions) complint les formalitats pròpies d’aquests processos de manera adequada.

Aquests ensenyaments inclouen els coneixements necessaris per dur a terme les activitats de nivell bàsic de prevenció de riscos laborals

Eixides Professionals

Entre les principals eixides professionals podem mencionar:

  • Guia local.
  • Guia acompanyant.
  • Guia en emplaçaments de béns d’interés cultural.
  • Informador/a turístic/a.
  • Cap d’oficines d’informació.
  • Promotor/a turístic/a.
  • Tècnic/a d’empresa de consultoria turística.
  • Agent de desenrotllament turístic local.
  • Hostessa/Assistent en mitjans de transport terrestre o marítim.
  • Assistent en terminals (estacions, ports i aeroports).
  • Encarregat/a de facturació en terminals de transport.
  • Assistent en fires, congressos i convencions.
  • Encarregat/a de servicis en esdeveniments.

Més informació

https://www.todofp.es/que-como-y-donde-estudiar/que-estudiar/familia/loe/hosteleria-turismo/guia-informacion-asistencias-turisticas.html